|
Auteur |
Bericht |
Anien
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 84
|
Geplaatst: zo 28 nov 2010 17:17 Onderwerp: verkeersboete op naam van leasemaatschappij |
|
|
de beschikking staat op naam van de leasemaatschappij en wordt ook per direct door hun betaald. Mijn werkgever belast het vervolgens door aan mij.
Maar wat als ik bezwaar wil aantekenen tegen de beschikking? is dat mogelijk zonder tussenkomst van de leasemaatschappij? en kan het bezwaar op de beschikking in behandeling worden genomen ook al is er al betaald? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 28 nov 2010 17:55 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij kan alleen de leasemaatschappij administratief beroep aantekenen. De werkgever kan trouwens inderdaad de boete verhalen op de werknemer, zie hier.
Als je meent dat de boete ten onrechte is opgelegd, lijkt het erop dat je dit zal moeten uitvechten met de werkgever. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: zo 28 nov 2010 19:22 Onderwerp: |
|
|
Idealiter stuurt de leasemaatschappij de boete (althans de strekking ervan) door incl. machtiging waardoor jij bezwaar kunt maken bij de OvJ. Leasemaatschappij zal vragen om aan hen te betalen en niet aan het CJIB.
Dat er al is betaald is geen probleem. Bij gegrondverklaring krijg je dat netjes terug. Draadje door bona fides aangehaald bevat nog meer info. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: ma 29 nov 2010 15:44 Onderwerp: |
|
|
Leasemij moet jou even machtigen en je kan lekker in beroep gaan (ook even WOBben naar alle documenten ) |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 03 dec 2010 12:20 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn werkgever zit er een standaardbrief bij de doorgestuurde beschikking van de leasemaatschappij waarin staat "..(naam maatschappij)..., machtigt u hierbij om bij de daartoe bevoegde instantie in beroep te gaan. Bij het indienen van een beroepsschrift dient u een kopie van dit schrijven mee te sturen." |
|
|
|
 |
max_tiberius
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 24 dec 2010 17:14 Onderwerp: late verkeersboete leasemaatschappij |
|
|
Ik heb via mijn oude werkgever een oude verkeersboete opgestuurd gekregen. Ruim 3,5 maand geleden.
Ze stellen nu een vordering in. Maar door de trage afhandeling van mijn oude werkgever kan ik niet meer in beroep tegen de boete (max 6 weken). Kan ik mijn oude werkgever nu hiervoor aansprakelijk stellen?
Is het dan nog relevant of de verkeersboete al dan niet terecht is? (geen idee, want door het verlopen van de termijn is de foto volgens mij ook niet meer op te vragen.) |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
|
|
|
 |
|