|
Auteur |
Bericht |
johan bolt
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 feb 2012 18:36 Onderwerp: verjaarde incasso |
|
|
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb in het verleden een huurachterstand gehad nu wil ik weer bij dezelfde woonstichting een huis huren nou wil de woonstichting bewijs hebben dat die huurschuld helemaal voldaan is.
Ik heb de desbetreffende incassobureau gebeld waar het destijds is gedeponeerd. en werd mij aan de telefoon verteld dat er nix meer open stond en dat het dossier gesloten is heb gevraagd of ze me daar een bevestiging wou sturen nou dat hebben ze gedaan met een bedrag erop van E 324,60. ik heb verder in de tijd nix van ze gehoord of een brief gezien en daar heb zeker wel 5 jaar tussen gezeten.
Heb uiteraard weer gebeld met incassobureau met de vraag hoe dit kan kreeg als antwoord dat het dossier gesloten is en dat het in het archief lag en dat dit bedrag nog wel open stond.
nou ken ik ook iemand die bij een incassobureau heeft gewerkt en die vertelde mij dat ik maar weer moest bellen dat het verjaard is.
dus ik heb weer gebeld en het uitgelegd vertellen ze mij dat er in 2009 een brief is gestuurd naar het adres waar ik op dat moment niet woonde en ook niet ingeschreven heb gestaan maar verhuisd was. heb helemaal nix verder vernomen van de desbetreffende incassobureau. kan het zijn dat het verjaard is?
alvast vriendelijk bedankt |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 feb 2012 11:47 Onderwerp: verjaarde incasso? |
|
|
Bij mijn weten verjaart een vordering na 5 jaar. Indien er sprake is van een vonnis, dus de vordering is door de kantonrechter (huur) toegewezen, dan is de verjaringstermijn 20 (!) jaar.
Het sluiten van een dossier bij een incassobureau kan plaatsvinden indien er geen verhaal mocht blijken te zijn. De vordering blijft wel gewoon bestaan |
|
|
|
 |
|