|
Auteur |
Bericht |
hgvanderveen
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 jan 2007 18:48 Onderwerp: vergoeding onverdeelde boedel |
|
|
hallo,
Graag zou ik een antwoord willen hebben op de volgende kwestie:
A,B,C en D hebben een huis met opstallen geerft. B maakt gebruik van de opstallen via zijn bedrijf. Voor dat er werd vererft moest er een vergoeding betaald worden voor het gebruik van een deel van de opstallen.
Moet deze vergoeding evenredig doorbetaald worden aan de overige erven zolang de boedel nog onverdeeld is
Is B verplicht een vergoeding te betalen voor het gebruik van de overige gebouwen
Hoe is dit wettelijk geregeld
Op welke wijze is iets dergelijk te verwezelijken
Bedankt voor de aandacht |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 02 jan 2007 19:07 Onderwerp: |
|
|
De overeenkomst tussen B en de erflater gaat over op de erfgenamen. B betaalt gewoon door alsof niemand is overleden.
Bij verdeling van de boedel wordt ook deze vordering op B verdeeld. Dat zal dan in evenredigheid gebeuren met de verdeling van de opstallen, lijkt me.
Wat bedoel je met "overige gebouwen"? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hgvanderveen
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 02 jan 2007 19:22 Onderwerp: vergoeing onverdeelde boedel |
|
|
Hallo,
Met de overige gebouwen bedoelde ik die gebouwen welke ook door B ingebruik zijn genomen na het overlijden van erflater.
B betaalde voor gebruik van 1 loods, nu maakt deze ook gebruik van de overige gebouwen zonder hiervoor overeenstemming met de overige erven bereikt te hebben. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 03 jan 2007 1:28 Onderwerp: |
|
|
Dat kan natuurlijk niet zomaar. Wie hier, zolang de boedel nog niet verdeeld is, moet optreden weet ik niet zo goed. Ik vermoed de executeur, als er een executeur is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|