|
Auteur |
Bericht |
moiraghi
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 0:45 Onderwerp: verankerd?? |
|
|
Goedendag.
Ik heb voor een opdrachtgever een elektra,cv en water installatie gemaakt in een woning en krijg mijn centen niet. Nu wil ik dus mijn materiaal terug halen wat niet betaald is maar hij praat over verankering en dat ik dit wettelijk gezien niet mag weghalen. In mijn ogen is een stopcontact niet verankerd, en radiator is niet verankerd wel deze beugel en dit geldt ook voor de ketel en convectorputten die in een houten vloer rusten. Wie kan mij hier helpen en zeggen of ik juist zit of niet.
Door verschillende contract breuken zonder mijn weten is dit een moeilijke zaak geworden ook is al het materiaal besteld op zijn naam en geleverd op zijn adres.(van woning waar alles inzit)
Deze zaak loopt al een jaar en is veel uitgebreider dan ik hier neer zet. maar om mezelf een beetje te beschermen plaats ik verder nog niet zo veel.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groeten Moiraghi. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 1:03 Onderwerp: |
|
|
Een zaak die naar aard en inrichting bestemd is om duurzaam ter plaatse te blijven wordt door natrekking eigendom van de eigenaar van de woning, en dus niet meer jouw eigendom. Dat lijkt me hier het geval te zijn.
Daarnaast lijken elektra, cv en waterinstallatie mij volgens verkeersopvatting onderdeel van het gebouw uit te maken. Een woning zonder elektra, cv of waterinstallatie is niet compleet. Vergelijk HR 9 juli 2004, LJN AQ0130 (een volledig demontabele keuken is bestanddeel van de woning). De eigenaar van een woning is ook eigenaar van al haar bestanddelen.
Je kunt stopcontact, radiator, ketel en convectorputten volgens mij dus niet als jouw eigendom terugvorderen ("revindiceren"), ook niet als je de spullen geleverd hebt onder eigendomsvoorbehoud. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 30 okt 2008 8:20 Onderwerp: Re: verankerd?? |
|
|
moiraghi schreef: | Goedendag.
Ik heb voor een opdrachtgever een elektra,cv en water installatie gemaakt in een woning en krijg mijn centen niet. Nu wil ik dus mijn materiaal terug halen wat niet betaald is maar hij praat over verankering en dat ik dit wettelijk gezien niet mag weghalen. In mijn ogen is een stopcontact niet verankerd, en radiator is niet verankerd wel deze beugel en dit geldt ook voor de ketel en convectorputten die in een houten vloer rusten. Wie kan mij hier helpen en zeggen of ik juist zit of niet.
Door verschillende contract breuken zonder mijn weten is dit een moeilijke zaak geworden ook is al het materiaal besteld op zijn naam en geleverd op zijn adres.(van woning waar alles inzit)
Deze zaak loopt al een jaar en is veel uitgebreider dan ik hier neer zet. maar om mezelf een beetje te beschermen plaats ik verder nog niet zo veel.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groeten Moiraghi. |
Zoals Bona ook zegt: die installatie is aard- en nagelvast en die kun je daarom niet revindiceren.
Je zult daarom andere verhaalsmiddelen moeten zoeken en een vonnis moeten halen om die verhaalsmiddelen uit te winnen. |
|
|
|
 |
|