|
Auteur |
Bericht |
Koekepeertje
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: wo 02 mrt 2011 22:34 Onderwerp: van huisarts veranderen |
|
|
Ik zit met de volgende vraag. Wanneer je niet goed kunt opschieten met je huisarts kun je natuurlijk naar een ander. Je dossier wordt netjes doorgestuurd maar wie zegt dat ik dat als patiënt wil? Ik vrees voor overname (kan ook onbewust) van visie van de eerdere huisarts. Zijn hier geschreven regels/wetten voor? WieOWie kan me hier verder in helpen?
Laatst aangepast door Koekepeertje op wo 02 mrt 2011 23:03, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 mrt 2011 22:49 Onderwerp: |
|
|
In je dossier staan toch alleen feiten? Lijkt me niet dat er verhaaltjes bijstaan van het gevoel dat de huisarts daarbij heeft.
Ik ben de afgelopen jaren al verschillende keren van huisarts veranderd ivm verhuizingen en natuurlijk gaat het dossier dan gewoon mee. Gelukkig wel.
Moet er niet aan denken dat ik elke keer weer uit moet leggen wat ik gehad heb en wat dat met me gedaan heeft. |
|
|
|
 |
Koekepeertje
|
Geplaatst: wo 02 mrt 2011 22:58 Onderwerp: |
|
|
Maar stel dat ik reden hiertoe heb. Kan ik me ergens op beroepen en zorgen dat er geen dossier van de oude naar de nieuwe huisarts gaat? _________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 1:06 Onderwerp: |
|
|
Koekepeertje schreef: | Maar stel dat ik reden hiertoe heb. Kan ik me ergens op beroepen en zorgen dat er geen dossier van de oude naar de nieuwe huisarts gaat? |
Afgezien van het EPD zie ik het probleem niet. Je schrijft je uit bij je oude huisarts, je schrijft je in bij je nieuwe huisarts. Als je nieuwe huisarts vraagt om je oude dossier vertel je hem dat je liever met een schone lei begint. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Koekepeertje
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 8:36 Onderwerp: |
|
|
Ja dat dacht ik dus ook maar mijn huisarts geeft het dossier mij niet mee en zegt het op te gaan sturen. Dus ik was zoekende naar hoe het precies is geregeld in de wet. Mag hij dit zonder mijn toestemming enzo. In ieder geval bedankt. _________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 11:39 Onderwerp: |
|
|
Koekepeertje schreef: | Ja dat dacht ik dus ook maar mijn huisarts geeft het dossier mij niet mee en zegt het op te gaan sturen. |
Maar hij weet niet naar wie en dat ga je hem ook niet vertellen. En je gaat je nieuwe huisarts niet vertellen wie je oude was. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Koekepeertje
|
Geplaatst: do 03 mrt 2011 20:24 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen... |
|