|
Auteur |
Bericht |
steelpan
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 nov 2010 16:19 Onderwerp: vals beschuldigd voor mishandeling |
|
|
mijn kamaraad en ik en nog wat vrienden zijn na de wedstrijd psv fc twente naar een cafe gegaan om ons verdried te verwerken we stonden aan de bar gezellig wat na te kletsen opeens komt er een politie agent naar ons toe of we mee naar buiten wilden komen wij vroegen waarom wat is er aan de hand de agent zij dat zie je zo wel dus wij lopen naar buiten worden we meteen in de boeien geslagen en mee genomen naar het politiebureau er was een meisje wat ons aangeweze had dat wij gevochten hebben nou ik kan je vertellen dat mijn kamaraad als de dood is voor vechtpartijen laat staan dat hij het zelf doet maar hij was de hoofdverdachten volgens de agenten wat kunnen wij hier tegen doen want dit is allemaal verzonnen door dat meisje maar wij zitten er mee |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 01 nov 2010 17:11 Onderwerp: |
|
|
Alleen het aanwijzen door iemand levert volgens mij uiteindelijk een bewijsprobleem op omdat alleen dat geen veoordeling kan opleveren. Als er meer mensen zijn die getuigen wordt het een moeilijker zaak. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 03 nov 2010 2:18 Onderwerp: |
|
|
pacta sunt servanda schreef: | Alleen het aanwijzen door iemand levert volgens mij uiteindelijk een bewijsprobleem op omdat alleen dat geen veoordeling kan opleveren. |
Dat klopt.
Maar als het slachtoffer een blauwe plek heeft en dat wordt bevestigd door een arts aan het dossier toegevoegd dan is er ineens wel genoeg bewijs voor een veroordeling.
Als de rechter de overtuiging heeft dat de verdachte het telastgelegde misdrijf heeft begaan uiteraard.
Was er niet een zaak waarin de verdachte enkel veroordeeld werd op de verklaring van het slachtoffer en als steunbewijs een paspoort waaruit bleek dat het slachtoffer inderdaad degene was die ze was?
Maargoed, ik zou me in het geval van de topicstarter niet al teveel zorgen maken en op zoek gaan naar een goede strafrecht-advocaat. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
joerinho
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: ma 08 nov 2010 17:50 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | pacta sunt servanda schreef: | Alleen het aanwijzen door iemand levert volgens mij uiteindelijk een bewijsprobleem op omdat alleen dat geen veoordeling kan opleveren. |
Dat klopt.
Maar als het slachtoffer een blauwe plek heeft en dat wordt bevestigd door een arts aan het dossier toegevoegd dan is er ineens wel genoeg bewijs voor een veroordeling.
Als de rechter de overtuiging heeft dat de verdachte het telastgelegde misdrijf heeft begaan uiteraard.
Was er niet een zaak waarin de verdachte enkel veroordeeld werd op de verklaring van het slachtoffer en als steunbewijs een paspoort waaruit bleek dat het slachtoffer inderdaad degene was die ze was?
Maargoed, ik zou me in het geval van de topicstarter niet al teveel zorgen maken en op zoek gaan naar een goede strafrecht-advocaat. |
Als je onderlinge verhaal vanaf het begin consistent is (wij waren daar niet, wij zijn daar en daar en daar geweest, de hele avond), dan gaat een rechter natuurlijk niet tot de overtuiging komen. Daarnaast is de unus testis-regel wel in beweging naar een strengere maatstaf en dus een grotere vinger in de pap voor de cassatierechter. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 10 nov 2010 0:25 Onderwerp: |
|
|
joerinho schreef: | Daarnaast is de unus testis-regel wel in beweging naar een strengere maatstaf en dus een grotere vinger in de pap voor de cassatierechter. |
Dat is nou niet echt duidelijke taal. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|