|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 10 nov 2005 19:46 Onderwerp: |
|
|
Sodeju, dat is er maar even uit ....
Zat nog even het oorspronkelijke bericht te lezen en dit valt op:
Quote: | ik ben op het spreekwoordelijke matje geroepen, waarbij een personeelszaken functionaris aantekeningen maakte.
Ik ben niet van te voren ingelicht, en derhalve niet in de gelegenheid geweest om mij bij te laten staan.
Wat de aanklacht is weet ik niet en wil men mij ook niet vertellen. |
Voor wat ben je dan op het matje geroepen? Dan moeten ze toch komen met haar kant van het verhaal? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
lexine
|
Geplaatst: vr 11 nov 2005 1:04 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Sodeju, dat is er maar even uit ....
|
Laten wij dan gewoon de presumptie van onschuld maken. Zou jij nog kunnen werken in een omgeving waar men roddelt dat jij iemand verkracht hebt, van het werk nota bene?
Ik ben zeker geen moraalridder, maar er zijn aanwijzingen in zijn eigen tekst dat hij niet zo etisch met de gevoelens van degenen die hem lief zijn omgaat.
En ja ethiek en recht zijn, op zijn best gelukkig als die in een boek tegelijk worden genoemd. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 11 nov 2005 1:29 Onderwerp: |
|
|
Als je weg gaat zien mensen daar zeker een "waarheid" in (het "zie je wel??"). TS heeft volgens zijn bericht eigenlijk niks gedaan: beetje flirten, that's all. De dame was blijkbaar wel van de avances gediend. Geeft ook niks. Dat kan gewoon allemaal gebeuren als je werkt  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
lexine
|
Geplaatst: vr 11 nov 2005 15:11 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Als je weg gaat zien mensen daar zeker een "waarheid" in (het "zie je wel??"). TS heeft volgens zijn bericht eigenlijk niks gedaan: beetje flirten, that's all. De dame was blijkbaar wel van de avances gediend. Geeft ook niks. Dat kan gewoon allemaal gebeuren als je werkt  |
Das wel een vreemde redenering. TS gaat weg dus heeft klaagster gelijk? Consequent betekent dit dat als ik in enig procedure rechtsbijstand zoek, ik automatisch mijn ongelijk toegeef. Het advies is gebaseerd op de constatering dat de werksfeer voor TS grondig verpest is en de observatie dat roddels altijd het karakter hebben van "waar rrok is is vuur". Dat TS niets kwaads of onoirbaars gedaan heeft doet niet meer ter zake dan, het kwaad -de roddels- is geschied. Dit levert een smet op het blazoen van TS welke nimmer meer is weg te werken. Alle rechtstheorie ten spijt. Als ik TS was zou ik opstappen, de verhoudingen zijn hoe dan ook verstoord.
Overigens gaat de werkgever van TS wel erg bot tekeer. Hoewel het vaak gebruik is om de klaagster niet bekend te maken in een vroeg stadium van de procedure, moet men wel zoveel mogelijk TS informeren waar precies over geklaagd is. Dat de belangen van klaasgter -in deze is het een klaagster- zwaar wegen blijkt ook uit de omekring van de bewijslast inzake sexuele intimidatie op het werk. |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 11 nov 2005 15:15 Onderwerp: |
|
|
Ja maar waar rook is ís ook vuur! Zo zien mensen het nou eenmaal. En , dan heb je wel gelijk in wat je zegt lexine, het was gewoon stom van dukeelegant om er aan te beginnen. Want zo loopt het nou eenmaal af, ze zullen toch eerder het verhaal geloven van een 'oudere' man die op een jong stuk valt (en lastigvalt) dan andersom.... Dus de werkrelatie is waarschijnlijk voor altijd verstoord. |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 11 nov 2005 18:24 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Ja maar waar rook is ís ook vuur! Zo zien mensen het nou eenmaal. | Dat bedoelde ik ook. Mijn eigen mening over de kwestie is denk ik helder genoeg ...... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|