|
Auteur |
Bericht |
Debora1974
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: do 16 jul 2009 11:03 Onderwerp: vader komt overeenkomst omgangsregeling niet na |
|
|
Wat kan ik doen als de vader van mijn kinderen zijn omgangsregeling zoals deze is vast gelegd in het convenant niet nakomt?
Kan ik hiervoor een kantonprocedure starten of misschien een spoedprocedure?
Hoe pak je zoiets aan?
gr Debora |
|
|
|
 |
klokluider
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 jul 2009 14:08 Onderwerp: |
|
|
Je kan meerdere wegen bewandelen. Hieronder staat een opsomming van mogelijkheden, je zal zelf de keuze moeten maken. Wil of kun je dat niet schakel dan een advocaat in die je in deze kwestie bijstaat en je advies geeft.
1. Ga naar het politiebureau en verzoek de politie in te laten grijpen op grond van de afspraken van het convenant.
2. je kan ook aangifte doen wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag.
3. Je dient een verzoekschrift wijziging omgangsregeling in bij de kinderrechter
4. je gaat met de vader in overleg en bekijkt waarom hij is afgeweken en trekt dat recht. (indien mogelijk)
in stap 1,2,3 dien je naar je kind te kijken en te overwegen of deze stappen in het belang van het kind is.
succes |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 26 jul 2009 14:54 Onderwerp: Re: vader komt overeenkomst omgangsregeling niet na |
|
|
Debora1974 schreef: | Wat kan ik doen als de vader van mijn kinderen zijn omgangsregeling zoals deze is vast gelegd in het convenant niet nakomt?
|
In mijn geval eerst een vraag: wat is er precies aan de hand? Wat doet de vader wel of juist niet? Afhankelijk daarvan kunnen we pas adviseren over volgende stappen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 26 jul 2009 15:48 Onderwerp: |
|
|
hoe bedoel je het niet nakomen. heeft hij geen omgang i.t.t. wat is afgesproken of is het meer dat hij zich niet aan tijden e.d. houdt? |
|
|
|
 |
Debora1974
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 10 aug 2009 9:32 Onderwerp: |
|
|
Er is in het convenant afgesproken dat hij de kinderen een maal per 14 dagen ophaalt en de helft van de vakanties.
Meneer komt slechts wanneer het hem uitkomt. Vakanties haalt hij ze bijna nooit en als er al afspraken zijn , dan komt hij met een smoes zodat hij ze alsnog niet hoeft te halen.
Mijn dilemma is vooral dat ik niet kan inschatten wat mijn kinderen echt graag willen. Zo zegt mijn oudste dat hij niet wil en dan weer wel. Zondag heeft hij ze weer een halve dag eerder terug gebracht, dan afgesproken. Mijn oudste vroeg waarom hij al naar huis moest. Mijn ex zei daarop dat hij dat zelf wilde en mijn zoon zei van niet.
Zo eist mijn ex ook, als hij de kinderen een keer een week heeft, dat ik thuis ben zodat hij ze hij eerdder kan terug brengen. Zo kan ik nooit een keer zelf weg of iets voor mezelf doen.
Ik zou graag willen dat de omgang in goed overleg kan plaats vinden, maar communicatie is een probleem.
Deze zomervakantie haalt hij de kinderen ook weer niet op en de herfstvakantie zal hij het ook niet van plan zijn.
Ik vind het lastig
Wat heb ik eraan om aangifte te doen van het niet nakomen van de overeenkomst? Gaat de politie daar iets mee doen?
Als ik een verzoek indien bij de kinderrechter, heb ik dan een procesvertegenwoordiger nodig? of mag ik dat zelf doen?
gr D |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 aug 2009 18:59 Onderwerp: |
|
|
Als je dit niet met je ex kan oplossen dan kan de rechter dat ook niet!
Het einde van het verhaal is dan dat de kinderen uiteindelijk nog meer gestraft worden dan ze al zijn door jullie scheiding!
Al was het alleen maar omdat je geld dat je anders aan hen kon besteden nu aan de rechterlijke macht en advocatuur gaat afdragen. En dat zijn niet misselijke bedragen!
Ik zit in eenzelfde maar dan omgekeerde situatie, dus soms zie ik mijn zoon (afgezien van de wekelijkse sport) een maand of langer niet, soms heb ik hem elk weekend over de vloer. Ik zit daar soms wel mee, maar je moet dan maar leren wegslikken, 't is niet anders, een gek wordt niet van de ene op de andere dag normaal. |
|
|
|
 |
mrdc
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 dec 2010 15:28 Onderwerp: |
|
|
hermanJ schreef: | Als je dit niet met je ex kan oplossen dan kan de rechter dat ook niet!
Het einde van het verhaal is dan dat de kinderen uiteindelijk nog meer gestraft worden dan ze al zijn door jullie scheiding!
Al was het alleen maar omdat je geld dat je anders aan hen kon besteden nu aan de rechterlijke macht en advocatuur gaat afdragen. En dat zijn niet misselijke bedragen!
Ik zit in eenzelfde maar dan omgekeerde situatie, dus soms zie ik mijn zoon (afgezien van de wekelijkse sport) een maand of langer niet, soms heb ik hem elk weekend over de vloer. Ik zit daar soms wel mee, maar je moet dan maar leren wegslikken, 't is niet anders, een gek wordt niet van de ene op de andere dag normaal. |
Echter is er wel nog een mogelijkheid omtrent deze omgangsregeling door de gehele omgangs regeling stop te laten zetten via de rechtbank al moet ik wel zeggen dat de kansen hierin wel beperkt zijn.
mvg. mrdc |
|
|
|
 |
|