|
Auteur |
Bericht |
Yaske
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 12 mei 2012 19:28 Onderwerp: uitspraak ondanks schikking? |
|
|
Ik ben in een zaak verwikkeld met Ziggo/lavg. Nu hebben ze mij een schikkingsvoorstel gedaan en ik heb dat geaccepteerd/betaald.
Nu krijg ik echt bericht dat de rechtbank uitspraak gaat doen?
Wat kan ik nu of evt na vonnis nog doen?[/code] |
|
|
|
 |
kopmuntkip
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 8
|
Geplaatst: za 12 mei 2012 21:29 Onderwerp: |
|
|
Heel simpel; niks. Je kan altijd schikken. Ook na een vonnis. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: zo 13 mei 2012 12:38 Onderwerp: |
|
|
Als je een schikkingsvoorstel geaccepteerd en betaald hebt met inachtneming met de daaraan verbonden voorwaarden dan moet daarmee de kous af zijn.
Het is dan voor LAVG/Ziggo niet meer mogelijk om naar de rechter te stappen.
Dus wat je nu kunt (moet) doen: Contact opnemen met LAVG (liefst per brief/e-mail) en vragen waarom ze vonnis willen halen nu de zaak al geschikt is.
Mocht je een dagvaarding in de bus krijgen (of heb je die al gekregen?): Wacht niet tot na het vonnis! Ga naar de zitting met schriftelijk bewijs van de schikking en schriftelijk bewijs dat je het bedrag betaald hebt (bankafschriften, kwitanties).
Disclaimer: Ik weet natuurlijk niet precies hoe dat schikkingsvoorstel in elkaar zit en wat er precies in de brief van LAVG staat. Daarom ben ik uitgegaan van een standaard schikkingsvoorstel, en dat LAVG gaat dagvaarden omdat ze denken dat je niet betaald hebt. |
|
|
|
 |
Yaske
|
Geplaatst: zo 13 mei 2012 14:08 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het schikkingsvoorstel gekregen tijdens de schriftelijke rondes van de zaak.
Nu staat in het voorstel dat lavg de procedure door laat halen/ beeindigd als ik bedrag z betaald had voor datum y.
Dat dus allenaal gedaan.
Nu krijg ik bericht van de rechtbank dat deze op 23 mei een vonnis gaat uitspreken.
Kan ik tussentijds nog iets doen?
Stel ik bel lavg morgen en ze zeggen dat ze het vonnis afwachten? Kan dat zomaar?
Als er straks een vonnis binnenkomt wat voor mij negatief uitvalt, heb ik bedrag x voor niets betaald en komen er een hoop kosten bij? |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 14 mei 2012 8:25 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat LAVG/Ziggo een fout heeft gemaakt en is vergeten de procedure te beëindigen. Neem dus eerst met hen contact op om duidelijkheid te krijgen. Als zij wel het vonnis willen afwachten -- ik zou niet weten waarom -- dan kun je zelf met de rechtbank contact opnemen. Je kunt de stukken waaruit blijkt dat is geschikt overleggen en verzoeken de zaak van de rol te halen. Er zal dan geen vonnis meer worden uitgesproken. |
|
|
|
 |
Yaske
|
Geplaatst: ma 14 mei 2012 14:33 Onderwerp: |
|
|
Er inderdaad een fout gemaakt en ze zijn ' vergeten' het proces te beeindigen.
Nu de datum van uitspraak al vast staat. Kan de zaak alsnog van de rol gehaald worden?
Kan ik als gedaagde die brief om de zaak van de rol af te halen ook sturen naar rechtbank? Met betalingsbewijzen etc? |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: ma 14 mei 2012 18:07 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij kun je ook als gedaagde contact opnemen met de rechtbank en is het mogelijk dat de zaak van de rol wordt gehaald als er al een datum voor vonnis bepaald. Je moet dan inderdaad de documenten laten zien waaruit blijkt dat er is geschikt. De snelste manier is om de documenten naar de rechtbank te faxen (en er meteen achteraan te bellen ter controle). |
|
|
|
 |
|