|
Auteur |
Bericht |
Lauranne
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 05 apr 2012 12:28 Onderwerp: uithuiszetting |
|
|
Hallo allemaal,
Ik moet een thesis schrjiven over de (Belgische) uithuiszetting en dit vergelijken met de Nederlandse ontruiming. Ik vind één ding niet terug in de wetgeving en dat is wat er gebeurd met mensen die uit hun huis worden gezet in Nederland. Wordt er een soort opvang geregeld voor hen? Of iemand die weet waar ik dit kan vinden?
Iemand die dit weet? alvast bedankt! |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 05 apr 2012 18:49 Onderwerp: Re: uithuiszetting |
|
|
Lauranne schreef: | Hallo allemaal,
Ik moet een thesis schrjiven over de (Belgische) uithuiszetting en dit vergelijken met de Nederlandse ontruiming. Ik vind één ding niet terug in de wetgeving en dat is wat er gebeurd met mensen die uit hun huis worden gezet in Nederland. Wordt er een soort opvang geregeld voor hen? Of iemand die weet waar ik dit kan vinden?
Iemand die dit weet? alvast bedankt! |
dit antwoord kun je vinden in elk boek over beslag- en executierecht; opvang regelen hoort niet tot de taak van een deurwaarder die een gerechtelijk vonnis nopend tot uithuiszetting uitvoert, al houdt deze in de huidige praktijk (althans zo luidde de boodschap tijdens het betreffende college) op sommige vlakken daar enigszins rekening mee door b.v. een datum af te spreken binnen een zeker bereik als er dan in vrede ontruimd kan worden.
bij niet meewerken wordt in principe de inboedel op straat gezet en dan moet je het zelf verder uitzoeken, bv opslag in een citybox (anders ruimt de gemeente het op, al dan niet tegen extra kosten); vaak wordt daar ook wel iets omtrent met de gemeente geregeld, althans dat heb ik gehoord van een deurwaarder. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 05 apr 2012 21:53 Onderwerp: |
|
|
Het is ook mogelijk dat mensen (zowel individuen als gezinnen) in de crisisopvang terechtkomen nadat zij door een ontruiming geen onderdak meer hebben. Hoe vaak dat gebeurt heb ik geen zicht op.
Er zijn ook wooncorporaties die samenwerken met stichtingen die noodopvang faciliteren om de "landing" enigszins te verzachten. |
|
|
|
 |
Lauranne
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 10 apr 2012 12:30 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie hulp  |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 10 apr 2012 15:34 Onderwerp: |
|
|
Graag gedaan, hoop dat je er wat aan hebt gehad  _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|