|
|
| Auteur |
Bericht |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 11:51 Onderwerp: toestemming vve verhuren appartement |
|
|
Ik kom er met google en www.wetten.nl niet uit.
Ik weet dat het is toegestaan een woning in een appartementencomplex te verhuren, ook als de vve hier geen toestemming voor wil geven. Dit omdat het de eigenaar vrij is met de woning te doen wat hij wil.
Ik kan het betreffende artikel en wet (wb 5?)niet vinden waarin dit wordt onderbouwd. Kan iemand me helpen?
Overigens ben ik wel op de hoogte van het feit dat je de vve een verklaring moet kunnen overleggen dat de bewoner zich aan de regels van het regelement zal houden. |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 18 dec 2009 16:32 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het ook voorgelegd aan vereniging eigen huis. Dat je je woning mag verhuren vloeit voort uit het feit dat het je eigendom is. Iets algemeens. Dit zal wel BW5 artikel 1 zijn.
Soms is een splitsingsakte zo opgesteld dat er toestemming van het bestuur nodig is een woning te verhuren. Om de splitsingsakte zo te wijzigen, is een gang naar de notaris nodig. |
|
|
|
|
 |
Haarlem
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 19 dec 2009 16:28 Onderwerp: |
|
|
| Tevens moet er gekeken worden naar de hypotheekakte. Het kan zijn dat er een huurbeding is opgenomen (art. 3:264 BW). Dan moet er ook toestemming gevraagd worden aan de hypotheekhouder. |
|
|
|
|
 |
|
|