|
Auteur |
Bericht |
kiekeboe
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 06 aug 2010 16:06 Onderwerp: toch nog openstaande schuld na faillissement en wsnp? |
|
|
goedenmiddag,
ik heb hier een probleem met een vordering uit 2006.
het betreft een openstaande rekening van mij voormalige vof die in 2005 failliet is gegaan evenzo ben ik persoonlijk dus ook failliet gegaan.
het gaat om een internetaansluiting op naam van de vof die destijds in 2001 is afgesloten als dealer van @home kreeg men voor elk verkochte aansluiting bonus punten die voor 1 maand internet tegoed geldig waren.
deze aansluiting is doorblijven lopen na het faillisement van de vof op basis van de bonuspunten .
nu is in @home in 2006 begonnen met het sturen van de rekening en de deurwaarder de punten waren niet meer inwisselbaar (zouden nog jaren moeten kunnen lopen hierop)
de deurwaarder in september 2006 doorverwezen naar mijn bewindvoerder . hiervan niets meer gehoord tot in oktober 2008 wederom een brief van de deurwaarder deze wederom verwezen naar mijn bewindvoerder.
nu staat de vordering sinds 2008 op naam van ziggo wegens bedrijfsovername.
in hoeverre ben ik verplicht dit te betalen +/ 550euro inc. rente en kosten
in mijn reactie op hun schrijven van mei t/m juli 2010 heb ik aangegeven dat ze telkens zijn doorverwezen naar de bewind voerder ivm faillisement en dat ik als vof geen contract heb gesloten met ziggo tevens heb ik ze gewezen op artikel 7:28 BW 2 jaar verjaringstermijn prive vorderingen.en de schonelei is in januari 2009 verleend.
zij stellen dat de vordering is ontstaan na het faillissement en tijdens de wsnp en derhalve betaald moet worden.
is het niet zo dat alle contractuele verplichtingen bij een faillissement vervallen?
wie heeft er advies voor mij het jl kan mij in deze niet helpen aangezien het een zakelijke kwestie is en geen prive aangelegenheid.
bij voorbaat dank.
kees |
|
|
|
 |
SpIn
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 15 aug 2010 22:22 Onderwerp: |
|
|
Beste Kees,
Is de vordering door Ziggo / @home in de WSNP ingediend? Als dit zo is, dan heeft de bewindvoerder de overeenkomst waarschijnlijk ontbonden. De vordering die toen bestond is met het verlenen van de schone lei "verdwenen".
Als de overeenkomst toentertijd niet is ontbonden is het een stuk lastiger. Het is alweer een tijdje geleden dat ik me met WNSP bezig heb gehouden, maar volgens mij is het zo dat alle vorderingen van voor de WSNP verdwijnen....laat de deurwaarder de overeenkomst maar aantonen... |
|
|
|
 |
SpIn
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 15 aug 2010 22:22 Onderwerp: |
|
|
Beste Kees,
Is de vordering door Ziggo / @home in de WSNP ingediend? Als dit zo is, dan heeft de bewindvoerder de overeenkomst waarschijnlijk ontbonden. De vordering die toen bestond is met het verlenen van de schone lei "verdwenen".
Als de overeenkomst toentertijd niet is ontbonden is het een stuk lastiger. Het is alweer een tijdje geleden dat ik me met WNSP bezig heb gehouden, maar volgens mij is het zo dat alle vorderingen van voor de WSNP verdwijnen....laat de deurwaarder de overeenkomst maar aantonen... |
|
|
|
 |
|