|
Auteur |
Bericht |
annette0215
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 11:28 Onderwerp: teveel betaalde zwemles in vrijzwemkaartje retour |
|
|
ik moet bij het zwembad een kaart kopen voor 4 weken maar mijn kind zwemt na 3 weken af dus heb ik 14,50 betaald voor niet genoten lessen , het zwembad wil mij nu 4 vrijzwemkaartjes geven mag dit zomaar ...zij wisten immers dat mijn kind ging afzwemmen na 3 weken les |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 13:57 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Volgens mij mag dit.
Art. 6:217 Burgerlijk wetboek (BW) bepaalt dat een overeenkomst tot stand komt door aanbod en aanvaarding. Het aanbod was vier weken en dit hebt u als zodanig aanvaardt.
Het is een gunst van de zwembadrunner dat hij u nog vier vrijkaartjes geeft, want dat stond niet in de overeenkomst.
Ook denk ik dat een beroep op dwaling (art. 6:228 BW) niet zal slagen. Dwaling wil zeggen dat u onder een onjuiste voorstelling van zaken de overeenkomst bent aangegaan. Op u rust namelijk een onderzoeksplicht; u had even kunnen vragen of u de vierde week nog terug zou krijgen, daarover stond immers niets in de overeenkomst.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 14 jun 2012 14:17 Onderwerp: |
|
|
Wie bepaalt (bepaalde) dat jouw kind al na 3 lessen afzwemt, in plaats van na de (blijkbaar) gebruikelijke 4 lessen?
Is het überhaupt niet mogelijk om de 4 lessen vol te maken, of is de 4e les enkel niet heel zinvol om te volgen? _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|