|
Auteur |
Bericht |
Grietje
Berichten: 8
|
Geplaatst: wo 11 apr 2012 10:58 Onderwerp: teveel betaald wegens niet-voorradig artikel |
|
|
Ik heb enige tijd geleden een internetbestelling gedaan en vooruit betaald met ideal. De webwinkel nam contact met mij op betreffende 1 artikel, dat niet (tijdig) leverbaar was, of ik dat wilde wijzigen in een ander artikel of laten vervallen. Ik heb voor laten vervallen gekozen. De rest van de bestelling werd kort daarna geleverd, met een tegoedbon ter waarde van het niet geleverde artikel. Ik had liever geld terug gehad (minder gedoe), maar aangezien ik wist dat ik na een paar maanden nog wel een bestelling bij die webwinkel wilde doen, vond ik het in eerste instantie geen probleem.
Na een paar maanden deed ik een tweede bestelling en probeerde in de webshop mijn tegoedbon te verzilveren. Dit lukte niet. Contact opgenomen met klantenservice, die zeiden dat ze het niet meer konden verrekenen met de bestelling, omdat die al verzendklaar stond om de volgende dag verstuurd te gaan worden (daarin lees ik dat verrekenen in principe wel mogelijk is). Ik vond dat vreemd, administratie en verzending zijn immers 2 aparte dingen, en heb daarop gevraagd om het geld dan terug te storten op mijn rekening. Dat kon óók niet, want dan hadden ze ineens de tegoedbon in papieren vorm in hun bezit nodig. Of ik deze wilde opsturen. Ja dat wil ik wel, maar dan moet ik nogmaals verzendkosten maken om de bon op te sturen (ik had al een keer extra verzendkosten gemaakt voor de 2e bestelling). Ze hadden geen antwoordnummer voor me. Een postzegel is niet duur, maar het gaat me om het principe. Ik héb al een keer een extra bestelling gedaan, maar men weigert de bon te verrekenen. Hun standpunt is dat ik ook kan bestellen per post en dan sowieso een postzegel zou moeten betalen, maar ik wil juist graag bestellen via internet (gemak, doe ik altijd zo,...).
Valt dit onder onverschuldigde betaling en zo ja, hoe kan ik (zonder extra kosten te moeten maken, ze hadden immers meteen het teveel betaalde moeten terugstorten op mijn rekening!) het geld terugvorderen? Alvast bedankt voor de reacties. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: wo 11 apr 2012 19:23 Onderwerp: |
|
|
Je hoefde in eerste instantie al geen genoegen te nemen met die tegoedbon, natuurlijk. Geef gewoon aan dat je alsnog je geld terug wil voor het geannuleerde gedeelte van je eerste bestelling. |
|
|
|
 |
Grietje
Berichten: 8
|
Geplaatst: wo 11 apr 2012 22:07 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie, Martijn.
Ik heb al een aantal keer verzocht of ze het teveel betaalde willen terugstorten op mijn rekening, maar daar reageren ze niet op. Ik weet niet wat ik nog kan doen om ze daartoe te bewegen. Ideeën? |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 12 apr 2012 20:53 Onderwerp: |
|
|
Tja, wat is het bedrag dat je van ze tegoed hebt? Er zijn zat opties om druk te zetten, maar als het om een bedrag van een paar tientjes gaat zullen de kosten de baten al snel overstijgen. |
|
|
|
 |
Grietje
Berichten: 8
|
Geplaatst: do 12 apr 2012 22:38 Onderwerp: |
|
|
Tja het is inderdaad geen groot bedrag, de moeite niet om er een hele toestand van te gaan maken. Wel vervelend voor mij en onfatsoenlijk van dat bedrijf.
Bedankt voor je reacties in ieder geval  |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 12 apr 2012 23:39 Onderwerp: |
|
|
Heb je misschien een vriend of familielid die rechten heeft gestudeerd? Zo ja, dan zou je nog aan die persoon kunnen vragen of hij of zij namens jou een brief naar dat bedrijf wil sturen. Kost weinig geld en moeite en wie weet maakt het feit dat iemand die 'mr.' voor zijn naam mag zetten je geld opeist wél indruk. |
|
|
|
 |
|