Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 2:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

termijn uitkopen woning?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gucci

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: wo 13 apr 2011 14:33    Onderwerp: termijn uitkopen woning? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vriend moet uitgekocht worden door zijn ex; deze beschikking heeft reeds 3 maanden geleden plaatsgevonden.
Ex heeft nog geen enkele stap ondernomen.
Wat is een redelijke termijn voor ex om mijn vriend uit te kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes van Gucci
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gucci

BerichtGeplaatst: do 14 apr 2011 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet niemand van de (aankomende) juristen dit??

Groet, Gucci
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 14 apr 2011 15:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is niet mijn gebied maar ik kan mij voorstellen dat er in de beschikking iets over wordt gezegd?

BerichtGeplaatst: vr 15 apr 2011 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
Het is niet mijn gebied maar ik kan mij voorstellen dat er in de beschikking iets over wordt gezegd?

Ja, binnen een redelijke termijn; maar ja, wat is redelijk?
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: di 26 apr 2011 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat een telefoontje naar een makelaar wonderen doet. Die kan vast aangeven wat de gemiddelde tijd is dat dergelijke mogen duren.

BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De advocaat heeft gezegd dat als ex niks onderneemt moet je toch weer naar de rechtbank en hier is nu al €30.000 naar advo-kosten gegaan.
Voor ex is er geen enkele haast bij omdat er maar een klein hypotheekje €120) op het huis zit. Als ex moet gaan uitkopen zullen de lasten behoorlijk omhoog gaan. Hier zit het probleem ook.

Groetjes, Gucci
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 11:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan zit er helaas weinig anders op dan weer naar de rechter te stappen om pressie uit te oefenen.

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is toch eigenlijk schandalig? Het kost weer een hoop geld en ex lacht zich een breuk!

Groetjes, Gucci
dododo

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 13:55    Onderwerp: uitkopen of verkopen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit heel waarschijnlijk straks met hetzelfde geval als u. MIjn ex woont in een bijna afbetaald huis. Ik heb nu scheiding aangevraagd en het concept is nu in zijn brievenbus. Tot nu toe heeft ie niet gereageerd. Wel een van mn kinderen gebeld met de mededeling dat ik hem t huis uit wil krijgen. Dat is mijn intentie niet, maar als ie niet medewerkt dan kan het zo zijn dat ik om vervangende medewerking ga vragen en dan kan het idd gebeuren dat het huis verkocht word en hij andere woonruimte moet zoeken. Maar dat is dan zn eigen verantwoording, want nodig is het niet. Hij kan gewoon een tweede hypotheek nemen en zn uitkering is zodanig dat dat makkelijk kan.

Hij weet dus van de echtscheiding. In het concept staat dat ik het goed vind dat hij het huis krijgt en hij mij uit kan kopen. Hij kan dat makkelijk betalen.

Nu heb ik hier al eerder een vraag gesteld inzake vervangende medewerking.

Misschien had dat bij u al moeten gebeuren. Ik heb begrepen van mijn advocaat dat als ex niet mee wil werken of niet reageert hij de rechter kan vragen om vervangende mederwerking. Een notaris word dan aangesteld en die gaat de boel verdelen.

Het is de vraag of diegene van u die nog in het huis zit daar blij mee zal zijn.

En ik denk die ex van mij ook niet. Misschien kunt u uw advocaat eerst een brief laten schrijven, dat dit gaat gebeuren als er geen mederwerking word verleent.

Dat in de beschikking staat redelijke termijn daar zou ik vanaf het begin tegen geprotesteerd hebben. Ik vind dat in de beschikking de redelijke termijn verwoord moet worden, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan.

Raar als al duidelijk is dat tegenpartij niet mee werkt dat dan zoiets onduidelijks als een redelijk termijn word beslist in de beschikking.

Het best was als u bij de scheiding ook de boedel op de rol heeft en zo snel mogelijjk vervangende medewerking vraagt, zodat er geen nieuwe zaak hoeft te worden gestart.

Dat is wat ik ervan begrepen heb van mijn advocaat. Maar als ik t niet helemaal goed begrepen heb of niet goed verwoord , dan mijn excuses en hoor ik graag van mensen hier die in het recht zitten, hoe het dan wel is

Ik ben maar een leek op dat gebied

Dododo
dododo

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 13:59    Onderwerp: uitkopen of verkopen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens geloof ik niet dat zulke mensen als mijn ex en degene waar u het over heeft nu zo erg kunnen lachen hoor.

Als je zo bezig bent als hun! Nou ja, dan kun je zelf wel invullen hoe blij deze mensen zijn.
Dofa
Gucci

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 21:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De echtscheiding en de boedelscheiding waren 2 aparte zaken, het is nu eenmaal zo, daar kan ik niks meer aan veranderen.
De wet gaat er van uit dat mensen redelijk zijn in het beginsel maar helaas is de praktijk vaak anders,
Het is gewoon balen dat je weer een zaak moet starten en dan nog; wat is de sanctie als ex nog niks onderneemt?

Groetjes, Gucci
dododo

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 22:50    Onderwerp: verkoop Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke nieuwe zaak. In die zaak kan vervangende medewerking worden gevraagd. En dan gaat er dus gebeuren wat ik hierboven schreef. Tenminste dat is wat ik van mijn advocaat heb begrepen.

Het huis word dan verkocht.
Do
Gucci

BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jammer dat het allemaal op zo'n manier moet gebeuren,; helaas, sommige mensen willen gewoon niet meer redelijk zijn.
Hier moet de lening terugbetaald worden en een behoorlijke PA, dus ja, het zou wel prettig zijn als ex meewerkt.
Groetjes, Gucci
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds