Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 21 aug 2025 20:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

tegen wil in verhuizen
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
patrick36

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2007 11:52    Onderwerp: tegen wil in verhuizen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vriendin heeft een huis en woont er 5 jaar.
NU zijn er al jaren klachten van de buurt.
Ze willen ons weg pesten maar de rechter heeft besloten dat de klachten ongerond zijn.
Er is besloten dat de woningbouw binnen 2 weken een geschikte woning voor ons moet aanbieden.
Dit is niet gebeurt en ze krijgen nog 4 weken de tijd om iets te zoeken.
Nu is mijn vraag kan ik verhuiskosten verhalen bij de woningbouw omdat deze huizen in de toekomst afgebroken zouden worden.
Dan krijg je een bonus mee maar buiten dat kan ik de kosten verhalen op de woningbouw?
Omdat we nu eigenlijk gedwongen weg moeten willen we ook maar het is noodgedwongen omdat het beter is voor de buren en voor ons.
patrick.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2007 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ze willen ons weg pesten maar de rechter heeft besloten dat de klachten ongerond zijn.
Er is besloten dat de woningbouw binnen 2 weken een geschikte woning voor ons moet aanbieden.
Dit is niet gebeurt en ze krijgen nog 4 weken de tijd om iets te zoeken.

Heeft de rechter besloten dat de woningstichting een geschikte woning moet aanbieden? Ik vraag me af waarom de verhuiskosten niet ter sprake zijn gebracht.
Quote:
Nu is mijn vraag kan ik verhuiskosten verhalen bij de woningbouw omdat deze huizen in de toekomst afgebroken zouden worden.

Als u moet verhuizen omdat uw woning gesloopt of gerenoveerd wordt, kunt u hiervoor een verhuiskostenvergoeding krijgen.
Hebt u al een schriftelijke aanzegging van de sloop gekregen? Is het officieel? Is er een datum bekend?
patrick36

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2007 13:46    Onderwerp: antwoord Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft de rechter besloten dat de woningstichting een geschikte woning moet aanbieden? Ik vraag me af waarom de verhuiskosten niet ter sprake zijn gebracht.

Nou het was eigenlijk zo dat we weinig kans zouden maken maar de rechter stond helemaal aan mijn vriendin haar kant.
En inderdaad de rechter heeft de uitspraak gedaan dat de woningstichting een geschikte woning moet zoeken.
En nee de datum van de sloop van de woningen staat nog niet vast er is wel spraken van.
Maar buiten dat kunnen we denk ik toch een nieuwe zaak beginnnen om verhuiskosten enz te krijgen omdat de rechter zegt dat het beter is dat we weg gaan en de buurt wil dat ook graag het is een kliekje daar die lang hier wonen en die steunen elkaar.
Maar de rechter heeft ze gewaarschuwd dat ze geen valse meldingen mogen doen en de buurman moest accuut zijn camera weg halen die op ons huis was gericht.
gr Patrick
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2007 14:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook de rechter heeft dus geen uitspraken gedaan over een eventuele verhuiskostenvergoeding?

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2007 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zonder te weten wat de rechter in het vonnis precies heeft beslist, valt hier volgens mij weinig over te zeggen.

Wie waren partij bij de uitspraak? Jij en je vriendin, en de woningstichting, en de buurtbewoners? Heb jezelf de tekst van het vonnis? Bovenaan staan de partijen. Onderaan staat de beslissing van de rechter. Wellicht kun je die delen hier overtikken (waarbij je uitgeschreven namen vervangt door de beginletters).
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds