Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 10:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

te late rekening gestuurd na boedel verdeling
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2005 21:31    Onderwerp: te late rekening gestuurd na boedel verdeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb mijn pandje op erfpacht per 1 maart 2004 notarieel geleverd.
De erfpacht bedroeg 1000 euro per maand.
De notaris maakt dan een eindafrekening.

Nu krijg ik echter een brief van de gemeente dat er een fout in de afrekening is gemaakt.

Ik heb van de notaris op de afrekening 2 maanden erfpacht terug gehad.

Nu blijkt dat ik niet de erfpacht van de eerste twee maanden heb betaald
aan de gemeente.

Nu per 20 juli krijg ik een brief van de gemeente dat zij 4000 euro willen terug hebben ;

Twee maanden die ik niet betaald heb
en ook voor de notaris innen zij ook de twee maanden die de notaris aan mij uit betaald heeft .

Ik heb het niet gezien want de afrekening bestond uit wel 20 posten.

Het probleem doet zich voor dat ik gescheiden ben en de met de eindafrekening geen rekening heb gehouden met deze te late rekening.

Weet iemand of ik toch nog moet betalen.

Offiecieel heb ik ook nu nog de rekening niet ontvangen want deze is nooit op mijn adres gestuurd maar op een adres waar ik niet ingeschreven was en waar ik slechts twee weken verbleef dit tussen mijn oude en nieuwe adres in.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Weet iemand of ik toch nog moet betalen.

Dat hangt er grotendeels van af of het klopt dat de notaris ten onrechte 2 maanden erfpacht heeft teruggestort/verrekend, en of het klopt dat de eerste 2 maanden erfpacht niet zijn betaald.

Behoudens de mogelijkheid dat de eerste 2 maanden erfpacht verjaard zijn, als deze meer dan 5 jaar geleden zijn, lijkt me dat als het correct is dat erpacht termijnen onbetaald zijn gelaten, dat deze alsnog betaald dienen te worden.

Ik denk dat de vraag dan ook eerder is of je ex daar ook in moet bijdragen dan of deze alsnog betaald moeten worden.
En het antwoord op die vraag is weer afhankelijk van de afspraken in het echtscheidingsconvenant, en of de erfpacht op jou, haar, of gezamelijke naam stond. De advocaat die deze scheiding heeft bemiddeld kan daar makkelijker antwoord op geven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi stefan het probleem is dat ik inderdaad die tweemaanden niet betaald heb, de ntaris ging er van uit dat ze wel betaald waren door mij.

er werd dus tweemanden erfpacht op mijjn rekening teruggsetort.

Nu komt het

De gemeente vraagt mij na 2 jaar alsnog die twee maanden te voldoen en zet ook op die rkenig de nota van de notaris.

Ik vind het vreemd dat de gemeente als incasso0bureau voor de notaris optreedt.

De boedel heb ik verdeeld onder volledite kwjiting aan mijn ex voor toekomstige schulden. Nu de notaris een fout heeft gemaakt lijd ik dus voor de helft schade. Wat vind je van het feit dat de rekening naar een verkeerd adres wordt gestuurd. Moet ik gewoon stil blijven zitten tot dat die wel op het goeie adres kom ?


Bedankt voor je reactie
_________________
no te busquo
porque se
que es imposible rencontrarte ainsi
buscandote
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 12:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
en zet ook op die rkenig de nota van de notaris.

Dat volg ik niet helemaal. De erfpacht zal aan de gemeente verschuldigd zijn, dus het is logisch dat zij komen voor de niet betaalde maanden. Maar is de rekening zoals door de notaris opgesteld niet voldaan?

Quote:
Ik vind het vreemd dat de gemeente als incasso0bureau voor de notaris optreedt.

Dat zou inderdaad vreemd zijn. Optreden om hun eigen erpacht-termijnen te incasseren is echter niet vreemd.

Quote:
Wat vind je van het feit dat de rekening naar een verkeerd adres wordt gestuurd. Moet ik gewoon stil blijven zitten tot dat die wel op het goeie adres kom ?

Ik neem aan dat je ook op je nieuwe adres staat ingeschreven bij de gemeente. Je zou dan toch zeggen dat ook de afdeling die over erfpacht gaat van deze adreswijziging op de hoogte gebracht wordt.
Ik denk dat je er wel weg kan komen met afwachten. Als je op het moment dat er een schrijven bij jou binnenrolt direct een brief terugstuurt dat je nooit een eerder schrijven hebt gezien, maar dat zo spoedig mogelijk betaald zal worden behoudens eventuele incassokosten omdat de gemeente die aan zichzelf te wijten heeft, dan zal er hoogstwaarschijnlijk geen werk gemaakt worden van deze incassokosten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
henk buijs

henk buijs

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 41


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 19:58    Onderwerp: hoi late rekening Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi stefan op de rekening van de gemeente is gewoon de post van de notairis opgenomen. Ik denk dat zij verkeeerde informatie aan de notaris hebben gestuurd. De notaris regelt bij verkoop de nog te betalen onroerend goed belasting terugstorting voor een deel en waterschapslasten. Hij stort die erfpacht natuurlijk niet zomaar terug.


Toch lijd ik schade bij de boedelverdeling heb ik deze post niet meegenomen ; ik heb met mijn vrouw een bepaald bedrag aangeboden onder finale kwijting voor alle kosten die eventueel nog zouden komen.

hartelijk dank voor je reactie

Henk Buijs
_________________
no te busquo
porque se
que es imposible rencontrarte ainsi
buscandote
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Werner




Geslacht: Man



Berichten: 67


BerichtGeplaatst: di 26 jul 2005 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De kwestie ligt naar mijn idee niet zo moeilijk, maar de uitkomst zul je niet waarderen.

Je zegt dat je de fout in de afrekening van de notaris niet hebt gezien, want die bestond wel uit 20 posten. Dat is geen rechtens houdbaar excuus. Daar kom je dus niet mee weg.

De gemeente mag de niet betaalde erfpacht inderdaad vorderen. De vraag rijst echter wel op wiens naam het erfpachtcontract stond. Is dat ook van je ex-echtgenote? Dan ligt daar misschien een mogelijkheid om de gemeente de ene helft bij jou en de andere helft bij je ex te halen. Als het erfpachtcontract alleen op jouw naam stond, dan vrees ik dat je zult moeten betalen.

Hoe zit het dan met die finale kwijting aan je echtgenote? Je hebt verdeeld tegen finale kwijting met bepaling dat verdere kosten voor jou zijn. Om het goed te kunnen beoordelen zou ik de exacte formulering van die clausule moeten kennen. Je zou kunnen stellen dat het hier niet om latere kosten gaat, maar eerdere, ten onrechte niet in de verdeling betrokken kosten. Op die grond zou je kunnen stellen dat die post alsnog verdeeld dient te worden en dat je ex op grond daarvan nog 2 mille moet betalen. Een andere redenering kan zijn dat de vrouw op grond van de redelijkheid niet kan weigeren om haar aandeel in die 4 mille te betalen. Als het goed is heeft de vrouw ook een afrekening bestaande uit (in ieder geval) dezelfde 20 posten gekregen. Zij had de fout dus ook kunnen ontdekken en dat kan ertoe bijdragen dat zij niet ten koste van jou van die fout mag profiteren.

Zag ik het goed, dan gaat het materieel gezien om 2 mille. Gezien de geringe omvang van de vordering en de juridische complicaties is het maar de vraag of de kosten de baten niet ver zullen overstijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds