Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 14:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

startsalaris HBO-er Rechten notariaat
Moderators: Flash, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Hee Abraxes, waarom hoef je die financiële waardering van je investering ineens niet terug te zijn als je voor een non-profit organisatie of voor de wetenschap zou gaan?

Een persoonlijke ervaring: veel geld maakt heel blij, maar het is niet alles. Uiteindelijk is het plezier in wat je doet dat wat blijvend is.
En van mij (ex-leukverdiener) mag je dat écht aannemen Wink


Helaas ex.. Ik ben het volledig met je eens dat geld niet alles is. Dat blijkt tevens uit mijn eerder schrijven: 'ofschoon veel verdienen niet het primaire belang betreft'. Maar op het moment dat er sprake is van een situatie met winstoogmerk hoor je mij niet zeggen:’geef maar het minimumloon want het werk is zo leuk'. Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
anne-marijke








Berichten: 14


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 19:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even een kleine toelichting: ik ben 42 jaar. Dus hoewel ik een absolute starter ben op juridisch gebied, kom ik nou ook niet net pas kijken in de wereld. Ik ben doctorandus in de cultuurgeschiedenis (net afgestudeerd voor de invoering van de master), heb daarna 3 jaar als archivaris bij Philips gewerkt (vandaar het hoge salaris waarschijnlijk), heb 10 jaar als technisch vertaler gewerkt en heb tot slot - om praktijkervaring op te doen - de laatste 2 jaar als juridisch medewerker bij Vluchtelingenwerk Eindhoven gewerkt waar ik geheel zelfstandig dagelijkse juridische spreekuren draaide. Ik heb alleen geen enkele ervaring met notariele werkzaamheden dus wat dat betreft ben ik wel een starter.
Ik ben het eigenlijk wel met Abraxes eens: 1900 euro zou een prima salaris zijn voor werk bij en welzijnsorganisatie of in de wetenschap. Daar stel je nou eenmaal andere eisen aan.
Ik ben geen geldwolf maar wil wel betaald krijgen naar wat ik waard ben voor het bedrijf ( = ook afhankelijk van wat ze kunnen betalen). Dat salaris doet mij eigenlijk ook vermoeden dat zij eerder een juridische secretaresse zoeken dan een notarieel medewerker met HBO niveau. In de advertentie stond ook geen gevraagde vooropleiding en alleen een zeer algemene omschrijving van het werk": iemand die toe is aan een nieuwe uitdaging, werken in een gemotiveerd team, goede opleidingsmogelijkheden"" e.d. maar niks over wat je nou precies moest doen. Daar bleef men in het gesprek ook een beetje vaag over: men had het over 'het werk zien' en 'ook kopieren indien nodig" maar ook over "zelfstandig dossiers van clienten beheren". Omdat het over een relatief jong bedrijf ging dat nu een snelle groei doormaakt, denk ik dat ze zelf nog niet zo goed weten wat ze zoeken. Verder bleek ook al snel dat het bedrijf totaal niet wist wat een HBO Rechten opleiding inhield (maar dat zijn er waarschijnlijk meer!).
In ieder geval hartelijk dank voor alle reacties: ik ben er nog niet helemaal uit maar alle bijdragen helpen wel bij mijn beslissing!

Anne-Marijke
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2007 22:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu ja, meer vragen staat natuurlijk vrij. En als men jou graag wil hebben wil men dat ook heus wel op tafel leggen, zo moet je ook maar denken. Verder kun je natuurlijk andere punten inbrengen die ook een geldwaarde vertegenwoordigen. Dus bijvoorbeeld uitkomen op 2300 als start met dan bijvoorbeeld 30 vakantiedagen. Of een onkostenvergoeding. Dat soort dingen.

Maar zo in het algemeen gesproken (even uitgaand van de 22-jarige starter) vind ik zo'n richtbedrag van 1900 euro niet van "pizzabezorgershoogte".
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Setje80



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2007 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi hoi,

ik stel mijn vraag maar even in dit topic.
Ik vroeg mij af hoeveel een beginnend kandidaat-notaris ongeveer verdiend?
Misschien heel stom, maar ik heb me er eigenlijk nooit zo in verdiept.

Ik begin in september met een stage voor 4 maanden op een klein notariskantoor (1 notaris, 1 kandidaat-notaris). Na deze 4 maanden kan ik een contract krijgen voor notarieel medewerker en als ik ben afgestudeerd in juli (hopelijk) dan zit de mogelijkheid erin dat ik als kandidaat-notaris wordt aangesteld. Dit natuurlijk allemaal als het van beide kanten bevalt.

Nu krijg ik van allerlei kanten de vraag gesteld wat ik dan eigenlijk zou verdienen als kandidaat. En ik heb dus eigenlijk geen flauw benul. Ik heb wel berichten gelezen dat het startsalaris op grote kantoren rond de 2500 - 3000 euro bruto is (wat ik al vrij veel vind), maar op kleine kantoren??
Weet iemand hier een antwoord op?

groetjes Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds