|
Auteur |
Bericht |
gelijkheid
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 27 sep 2013 11:41 Onderwerp: stallingruimte - scooters |
|
|
De woningen zijn gebouwd in 1959. Stallingruimte bevindt zich op begane grond waar tevens de ingang via de trappenhuis naar de woningen is. Het enige ingang (portiekdeur) van de gemeenschappelijk hal; de portaal. In de stallingruimte, die alleen via de portaal te bereiken is, worden scooters gestald. Het gevolg daarvan is dat benzinelucht (stank) in het gebouw verspreidt wordt en dringt ook de woningen naar binnen. Ventilatie is er niet. In de huurcontract is opgenomen dat het verboden is een hennepkwekerij te houden in het gehuurde. Gezien de omstandigheden staat de bouwbesluit het toe dat scooters met benzinelucht wel gestald mag in een niet van de woongedeelte afgescheiden stallingruimte?
Met vriendelijke dank voor de reactie |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 27 sep 2013 18:09 Onderwerp: |
|
|
Als het om huurwoningen gaat zou ik bij de verhuurder klagen over de benzinelucht. Het is dan aan de verhuurder om te kijken wat hier het best aan kan worden gedaan (scooters eruit, betere ventilatie etc.). Ik kan mij voorstellen dat de verhuurder ertoe zal overgaan de bewoners duidelijk te maken dat de stalling alleen voor fietsen is bedoeld en dat hier in de toekomst beter op zal worden gecontroleerd.
Als het om koopwoningen gaat zou ik het probleem binnen de VvE aankaarten en proberen tot een oplossing te komen.
Het lijkt mij dat het bouwbesluit niets zegt over wat er in een stalling mag worden gestald. De gestalde scooters maken geen deel uit van het gebouw.
Ik zie geen relatie met het verbod op een hennepkwekerij (ja een kwekerij zorgt ook voor geurtjes, maar spruitjes koken ook). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
gelijkheid
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 28 sep 2013 16:44 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Het is dan aan de verhuurder om te kijken wat hier het best aan kan worden gedaan (scooters eruit, betere ventilatie etc.). Ik kan mij voorstellen dat de verhuurder ertoe zal overgaan de bewoners duidelijk te maken dat de stalling alleen voor fietsen is bedoeld en dat hier in de toekomst beter op zal worden gecontroleerd. |
Dat denk ik ook. Het ligt nu bij een advocaat.
Het is altijd goed geruchten over wat wel of niet in een berghok mag te controleren. |
|
|
|
 |
|