Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 16:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

stage bevalt niet
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dropvetertje



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 22:23    Onderwerp: stage bevalt niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ha allemaal,

Tijden heb ik uitgekeken naar mijn studentstage. Nu ben ik een paar dagen bezig en ik voel me echt verschrikkelijk. Het kantoor ligt me niet, het werk en ook het rechtsgebied waar ik nu mee bezig ben, lijkt niet voor mij weggelegd te zijn.
Ik weet niet wat ik ermee aanmoet, ik voel me zo'n ''loser''. Iedereen zegt kijk het even aan, maar ik weet nu al zo zeker dat dit niet is wat ik later wil gaan doen.
Hebben jullie advies?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon eerlijk zijn lijkt mij het allerbeste. Klinkt cliché maar de waarheid komt toch altijd uit. Uiteraard zijn dit niet de makkelijkste gesprekken om te voeren, en op het kantoor zullen ze wellicht teleurgesteld zijn. Maar ik denk dat je in dit soort situaties altijd voor jezelf moet kiezen.

Sterkte ermee!!
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Advies: gewoon even doorzetten, er van uitgaand dat die stage echt niet een jaar duurt ofzo. Het wordt sowieso een leerzame periode en wie weet ontdek je toch nog onvermoede talenten in jezelf. Na een paar dagen kun je het echt allemaal nog niet beoordelen. Steek gewoon positief in, ook al vind je het nu even niks, en wie weet wat voor moois er nog van komt.

Vind je het te moeilijk? En wat staat je tegen aan het kantoor dan?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
dropvetertje



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 12:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het niet moeilijk, maar ik had niet verwacht dat de werkzaamheden zo zouden zijn (grof gezegd: dat het naar mijn mening zo saai is) Ik mis de diversiteit, de omgang met mensen; het voelt niet als een uitdaging. Ik mis de voldoening.
De mensen op kantoor zijn allemaal wel erg aardig, het is niet dat ik me ongemakkelijk voel. Ik ben nog erg jong, 21 jaar en ik heb het gevoel dat ik mischien te vroeg hiermee ben begonnen.. Ik word er in ieder geval verre van gelukkig door.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan is de het moeite om in overleg met je stagebegeleider te kijken of bijvoorbeeld je werk iets anders ingericht kan worden, zodat je uit in ieder geval een deel van het werk wél meer voldoening haalt. Daar zul je dan zelf wel ideeën over moeten hebben. Zo werkt dat in de werkende wereld.

Wat is het precies dat je moet doen dat je zo saai vindt?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
dropvetertje



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja natuurlijk, dat begrijp ik. Dankjewel voor je advies. Ik ben ook in het dagelijks leven wel een doorzetter, maar wanneer ik sterk het gevoel heb dat ik er geen plezier aan beleef dan houdt het voor mij snel op. Niet da tik bij alles wat mij tegenstaat, het niet wil doen, maar ik ga niet nog langer door omdat ik er ''vast wel iets van leer'' maar er eigenlijk geen goed gevoel bij heb . Want er zijn ook genoeg alternatieven waar ik iets van kan leren! (Andere vakken volgen, buitenland..)
Ik moet dingen doen als arresten uitzoeken, meehelpen schrijven aan een conclusie van antwoord, nieuwsbrief schrijven over een bepaald onderwerp.. Maar ik merk dat ik het helemaal niet leuk vind om constant met deze dingen bezig te zijn. Daarbij komt dat ik het er al over heb gehad deze week en dit is wat een stagiaire nu eenmaal te doen krijgt... Ik trek het niet om nog langer op deze manier aan het werk te gaan en ik ga liever uitzoeken de komende 2 jaar wat ik wel precies wil. En dat is niet dit wat ik voor ogen had. Ik denk dat ik met mijn studie een hele andere richting uit moet gaan en dat deze stage niet de manier voor mij is om erachter te komen wat ik (over pas minimaal 3 jaar) ga doen. Misschien ben ik er deze week welachtergekomen dat ik meer uit mijn studentenleven moet halen op dit moment..en dat de rest nu nog niet aan de orde is.
Daarbij vind ik het ''op je CV kunnen zetten'' to-taal niet belangrijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 18:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik denk dat ik met mijn studie een hele andere richting uit moet gaan
Dan heb je dat er tenminste als winst uitgehaald Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
dropvetertje



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: za 07 feb 2009 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu heb ik nog wel eigenlijk wat advies nodig...want hoe kan ik dit het beste brengen aan mijn begeleider? En ik heb een stagecontract van 2 maanden getekend...neem aan dat dit niet teveel problemen veroorzaakt maar waar moet ik rekening mee houden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 10:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag gewoon of je begeleider even tijd voor je heeft en leg het uit. Punt.

Ik weet niet hoe je overeenkomst luidt, dus wat dat betreft is er weinig over te zeggen.

Verder: als het maar 2 maanden is zou ik zelf wel overwegen het wel af te maken. Dat is echt wel te overzien. Wat je in de praktijk tegenkomt is altijd handig voor later in je studie. Zowel inhoudelijke kwesties (zo veel arresten zo je voor een vak nooit lezen, denk ik, en je bent met bepaalde materie bezig) als bijvoorbeeld de juridische manier van schrijven. Hoe zit een goede conclusie in elkaar? Die dingen. Daar heb je ook bij vakken die niet in het rechtsgebied waar je momenteel mee bezig bent profijt van.

Maar goed, dat moet je zelf weten.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds