|
Auteur |
Bericht |
Angelique86
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1
|
Geplaatst: zo 27 jul 2008 20:14 Onderwerp: selectie raio en referenties/nevenactiviteiten |
|
|
Ik ben bijna afgestudeerd. Ik ben voornemens om mij hierna op te geven voor de raio.
Ik heb veel gelezen over de selecties bij de raio op dit forum en daardoor heb ik zeer zeker een beter beeld gekregen. Alleen zit ik nog met 1 vraag en dat is hoe belangrijk zijn de nevenactiviteiten? Wat valt er precies onder? Wordt hier een groot belang aangehecht?
Zelf heb ik namelijk wel een aantal goede referenties, omdat ik vanaf ongeveer het begin van mijn studie al werkzaam ben geweest bij verschillende advocatenkantoren. Maar geen nevenactiviteiten.
Wie kan mij hierover informeren?
Groet |
|
|
|
 |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 8:42 Onderwerp: |
|
|
Tja, moeilijk te zeggen. Ik heb ook geen nevenactiviteiten naast mijn werk en studie. Ik ben door naar het eindgesprek en bij de tweede ronde (dus: het voorgesprek) is er niks over gezegd. Ik denk sowieso dat het één en ander wel tegen elkaar wordt afgewogen. Als je niet of maar een paar uur in de week werkt, dan is het misschien wat vreemder dat je geen nevenactiviteiten hebt dan als je bijvoorbeeld een paar dagen in de week werkt naast je studie.
Onder nevenactiviteiten verstaan ze volgens mij vooral vrijwilligerswerk en bestuurswerk. |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: ma 11 aug 2008 9:05 Onderwerp: |
|
|
Ik ben pas aangenomen en bij mij is er wel over gesproken. Ik heb mijn hele studie gewerkt en vanaf het begin van het derde jaar 20uur per week juridisch werk gedaan (o.a. ook bij het advocatenkantoor). Ze vroegen mij of ik ooit aan vrijwilligerswerk had gedacht en waarom ik het niet gedaan heb? Ik heb aangegeven dat het me wel leuk had geleken maar dat met mijn studie en 20u per week werken ik daar de prioriteit heb gelegd en dat vonden ze (zo te zien) prima.
Ik kreeg gedurende de procedure bovendien zelf sterk het idee dat de testen van de eerste ronde en de assesment de basis zijn waarop je wordt aangenomen en dat de gesprekken en referenties meer zijn om het aldus gevormde beeld te bevestigen (indien dat de uitslagen dus niet bevestigd gaat het verhaal niet door). Ze vinden het volgens mij ook erg belangrijk dat je je van eventuele negatieve punten bewust bent en weet dat en hoe je kunt verbeteren en daartoe bereid bent. |
|
|
|
 |
|