|
Auteur |
Bericht |
Feride
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 3
|
Geplaatst: za 19 dec 2009 1:44 Onderwerp: scriptie strafrecht | HELP! | |
|
|
Beste mensen,
Ik moet een onderwerp hebben om een scriptie te schrijven. Ik studeer strafrecht maar weet echt niet waar ik over kan schrijven.
Mensenhandel lijkt me wel iets, wee het niet helemaal zeker. Iets met jeugdstrafrecht of anonieme getuigen.
Kan iemand mij helpen om een strafrechtelijk onderwerp voor mn schriptie te vinden wat actueel en interessant is.
Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast!
groet,
Ferrie |
|
|
|
 |
marionvangelder
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 18
|
Geplaatst: za 19 dec 2009 2:18 Onderwerp: onderwerp scriptie strafrecht |
|
|
Dag Ferrie,
Misschien kun je een stuk schrijven over de positie van het slachtoffer binnen het strafrecht?
Zo zijn ze bezig dat de opgelegde schade voorgeschoten moet worden en dat cjib het via een schadevergoedingsmaatregel int.
De laatste jaren krijgt het slachtoffer ook steeds meer rechten en het is een maatschappelijk en politiek gezien een mooi onderwerp, maar over de rechten zou je ook heel wat kunnen schrijven!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groet,
Marion |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 19 dec 2009 20:06 Onderwerp: |
|
|
Misschien iets over conflicterende wetgeving en de strafrechtelijke implicaties daarvan? Als voorbeeld denk ik daarbij even aan de 2 piloten die werden veroordeeld terwijl ze over een natuurgebied vlogen (hetgeen was toegestaan volgens de Luchtvaartwet) en daarbij een vogel lieten schrikken. |
|
|
|
 |
Nemine contradicente Moderator
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 2250
|
Geplaatst: zo 20 dec 2009 5:33 Onderwerp: Re: onderwerp scriptie strafrecht |
|
|
marionvangelder schreef: | Misschien kun je een stuk schrijven over de positie van het slachtoffer binnen het strafrecht? | Ter inspiratie kijk eens op de website van INTERVICT (International Victimology Institute Tilburg) naar mogelijke / interessante onderwerpen. _________________ Legere Iudicare Reparare |
|
|
|
 |
Feride
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 3
|
Geplaatst: di 22 dec 2009 13:45 Onderwerp: |
|
|
dank jullie wel! |
|
|
|
 |
|