|
Auteur |
Bericht |
William1960
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 16:58 Onderwerp: schuldsanering |
|
|
Mijn cliënt komt wellicht in de schuldsanering of de WSNP terecht. Hij aanvaard een nieuwe baan en hierbij wordt door de werkgever een leaseauto verstrekt. Hij bezit gen ander vervoersmiddel. Normaliter mag hij tijdens de schuldsanering géén privegebruik van de auto maken. Hij is gescheiden en woont ca 125 km van zijn ex-vrouw waar ook zijn gehandicapte dochter woont. Zij kan niet lopen en zit dientengevolge ook in een rolstoel. Mijn cliënt haalt haar iedere vrijdag op en brengt haar zondag weer terug.
Is in bovenstaand geval hierop een uitzondering mogelijk? |
|
|
|
 |
Sanne85
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 23 sep 2009 20:18 Onderwerp: |
|
|
Hi,
Normaal gesproken niet, je moet een verklaring geen privé gebruik overleggen.
Dit is een geval dat wel voor een uitzondering in aanmerking kan komen. Hier zijn verder niet echt standaardregels voor, dus hangt af van beleid van de rechtbank. Ik zou in ieder geval alle 'bewijsstukken' verzamelen, zodat die bij het verzoek tot toelating kunnen worden overgelegd. Ze zijn bij de toelating tegenwoordig erg streng dus ik ben wel benieuwd..
Probleem is dat het inkomen met bijtelling hoger uitkomt. Schuldenaar moet dan meer afdragen en uiteindelijk zullen er nieuwe schulden ontstaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. |
|
|
|
 |
|