liopleurodon
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 apr 2013 16:43 Onderwerp: schorsing ledenlijst tuinpark |
|
|
Beste kenners,
Na een zoveelste probleem met het bestuur op het tuinpark van mijn ouders (geen bondsvereniging!!!) en de zoveelste onterechte boete heb ik het bestuur beschuldigd van het manipuleren van waterstanden. Dit was overigens niet uit de lucht gegrepen maar het bestuur draaide om al mijn vragen heen of gaf zulke rare antwoorden dat ik hiertoe kwam. Ik ben ten alle tijden beschaafd gebleven.
Ik stond juist een jaar ingeschreven als lid om een huise te bemachtigen.
Een week later volgde een brief waarin stond dat ik voor 5 jaar geroyeerd ben en dus van de ledenlijst geschrapt ben. Dit besluit is volgens het bestuur met unanimiteit (3 personen) genomen na een spoedvergadering, met (uit z'n verband getrokken) redenen. Ik ben namelijk volgens hen tekeer gegaan etc. wat absoluut niet zo is. Ook noemen zei in de brief dat er meerdere mensen getuigen waren, wat absoluut niet zo is.
Morgen is de ALV en zou ik mezelf graag willen verdedigen. Ik heb alleen enkele vragen:
Mag ik komen als geschorst lid?
Kan de ALV tot toelating beslissen?
Kan ik gemachtigd worden door mijn ouders om namens hen het woord te voeren?
Kan ik tijdens de ALV vragen over mijn royatie te stemmen?
Ik heb uiteraard een en ander opgezocht op internet, alleen weet ik niet of wat ik vond voor alle verenigingen geldt. Een voorbeeld van wat ik vond is dit:
1.Het bestuur kan een lid schorsen tot uiterlijk de eerstvolgende ALV, indien het lid naar het oordeel van het bestuur in strijd handelt met de statuten, het huishoudelijk reglement, dan wel besluiten van de vereniging. De ALV besluit in de eerstvolgende vergadering tot opheffing van de schorsing dan wel tot royement.
1.Bij niet-toelating is de betrokkene bevoegd binnen één maand nadat het bericht van de niet-toelating de betrokkene heeft bereikt in beroep te gaan bij de ALV.
2.Bij niet-toelating tot lid kan de ALV alsnog tot toelating besluiten
Bij voorbaat dank voor een reactie!
Groetjes,
Jordan |
|