Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 16 jul 2025 13:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

school vraagt vergoeding voor cases
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
abati

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2013 23:24    Onderwerp: school vraagt vergoeding voor cases Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste allen,

ik ben een student aan de hoge school van amsterdam 2de jaars en volg de studie ibms.

Voor een project op school zijn we genoodzaakt om marketing plannen te maken voor verscheidene bedrijven in totaal 4. Voordat we aan een marketing plan begonnen kregen wij altijd dus een case die een kleine analyse gaf van het bedrijf waar wij een marketing plan voor zouden schrijven.

De cases die de hva gebruikte voor 't project waren cases die door Harvard is uitgebracht. nu alle studenten van dat opleiding klaar is met 't project, vraagt de school een vergoeding van 16,- aan ons zo niet dan krijgen we niet een cijfer.

Ik wil dit bedrag niet betalen omdat de school zelf verantowoordlijk zou moete zijn voor 't verlenen van praktishe materiaal. tis geen boek maar in totaal 4 cases.

kan dit de school zomaar doen ?
en wat kan ik hier tegen doen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2013 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste wil ik je aanraden om werk te maken van je Nederlandse schrijfvaardigheid indien je verder wil in een functie op HBO rechten niveau. Beschouw dit niet als kritiek, maar als een tip! Er zijn voldoende cursussen te volgen, wellicht zelfs via jouw hogeschool.

Ten tweede ben ik het met je eens dat het een rare gang van zaken is om pas achteraf een vergoeding te vragen voor lesmateriaal. Het is overigens niet verboden, en zelfs zeer gebruikelijk, dat voor lesmateriaal een vergoeding betaald dient te worden.

Ik ken echter niet het fenomeen dat er een koppeling gemaakt wordt tussen de vergoeding en het verkrijgen van een beoordeling. Mijn eerste reactie zou zijn, zonder daar ook maar enige wet of regelgeving op na te hebben geslagen, dat dit niet toegestaan is.

BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013 1:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

warom is 't betalen voor lesmateriaal gebruikelijk, ik bedoel bij 't betalen van school geld betalen we voor de lessen en indirect ook 't gebruik maken van materiaal van de school (pc, printers, beamers ect)

als men gaat upgraden voor nieuwe beamers bijv, moete we daar als student dan voor gaan betalen als ze om vergoeding vragen ?

ik bedoel ik heb school geld betaald en school materiaal (boeken, rekenmachine, ect) de rest zou de school toch voor haar rekening moete neme ?
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013 13:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet ook voor mijn kinderen sommige aanvullende materialen kopen, dat is niet raar, tenminste.. dat is al jaren de praktijk. Niet alles kan met het schoolgeld betaald worden.

Wat wel vreemd is dat het cijfer wat je krijgt er mee te maken heeft.
Lijkt mij dat dat niet kan/mag.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013 14:48    Onderwerp: Re: school vraagt vergoeding voor cases Reageer met quote Naar onder Naar boven

abati schreef:
nu alle studenten van die opleiding klaar is met 't project, vraagt de school een vergoeding van 16,- aan ons zo niet dan krijgen we niet een cijfer.
Bij die vergoeding van bijzonder materiaal kan ik me nog iets voorstellen; gewoonterecht of zo; die (tijd voor de) beoordeling is natuurlijk iets anders; is dat schriftelijk gekommuniceerd? zou iig vragen naar de grond daarvoor; het eind daarvan is immers zoek??

BerichtGeplaatst: di 03 dec 2013 19:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tis niet schriftelijk gecommuniceerd, en 't blijft raar om voor zo iets te gaan betalen, ik bedoel in zo n case vind je een kleine bedrijfs achtergrond voor een specifieke bedrijf waar je een marketing plan voor gaat schrijven, bedoel dat kan je ook zelf gaan google.

Maar mijn school maakt de cases zo exclusief dat ze van Harvard hebben gekocht en voor de reden dat ze dat hebben gekocht willen ze dat geld terug verdienen door een vergoeding te vragen aan de studenten.

in mijn eerste jaars moest ik ook een marketing plan schrijven en daar kreeg ik een case voor en daar hoefde ik niet voor te betalen, en nu opeens wel ? dit is een scheme van HVA, hoe kan ik dit 't beste aanpakken ?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds