|
Auteur |
Bericht |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: vr 29 nov 2013 23:24 Onderwerp: school vraagt vergoeding voor cases |
|
|
beste allen,
ik ben een student aan de hoge school van amsterdam 2de jaars en volg de studie ibms.
Voor een project op school zijn we genoodzaakt om marketing plannen te maken voor verscheidene bedrijven in totaal 4. Voordat we aan een marketing plan begonnen kregen wij altijd dus een case die een kleine analyse gaf van het bedrijf waar wij een marketing plan voor zouden schrijven.
De cases die de hva gebruikte voor 't project waren cases die door Harvard is uitgebracht. nu alle studenten van dat opleiding klaar is met 't project, vraagt de school een vergoeding van 16,- aan ons zo niet dan krijgen we niet een cijfer.
Ik wil dit bedrag niet betalen omdat de school zelf verantowoordlijk zou moete zijn voor 't verlenen van praktishe materiaal. tis geen boek maar in totaal 4 cases.
kan dit de school zomaar doen ?
en wat kan ik hier tegen doen ? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 02 dec 2013 13:11 Onderwerp: |
|
|
Ten eerste wil ik je aanraden om werk te maken van je Nederlandse schrijfvaardigheid indien je verder wil in een functie op HBO rechten niveau. Beschouw dit niet als kritiek, maar als een tip! Er zijn voldoende cursussen te volgen, wellicht zelfs via jouw hogeschool.
Ten tweede ben ik het met je eens dat het een rare gang van zaken is om pas achteraf een vergoeding te vragen voor lesmateriaal. Het is overigens niet verboden, en zelfs zeer gebruikelijk, dat voor lesmateriaal een vergoeding betaald dient te worden.
Ik ken echter niet het fenomeen dat er een koppeling gemaakt wordt tussen de vergoeding en het verkrijgen van een beoordeling. Mijn eerste reactie zou zijn, zonder daar ook maar enige wet of regelgeving op na te hebben geslagen, dat dit niet toegestaan is. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: di 03 dec 2013 1:50 Onderwerp: |
|
|
warom is 't betalen voor lesmateriaal gebruikelijk, ik bedoel bij 't betalen van school geld betalen we voor de lessen en indirect ook 't gebruik maken van materiaal van de school (pc, printers, beamers ect)
als men gaat upgraden voor nieuwe beamers bijv, moete we daar als student dan voor gaan betalen als ze om vergoeding vragen ?
ik bedoel ik heb school geld betaald en school materiaal (boeken, rekenmachine, ect) de rest zou de school toch voor haar rekening moete neme ? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 03 dec 2013 13:29 Onderwerp: |
|
|
Ik moet ook voor mijn kinderen sommige aanvullende materialen kopen, dat is niet raar, tenminste.. dat is al jaren de praktijk. Niet alles kan met het schoolgeld betaald worden.
Wat wel vreemd is dat het cijfer wat je krijgt er mee te maken heeft.
Lijkt mij dat dat niet kan/mag. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 dec 2013 14:48 Onderwerp: Re: school vraagt vergoeding voor cases |
|
|
abati schreef: | nu alle studenten van die opleiding klaar is met 't project, vraagt de school een vergoeding van 16,- aan ons zo niet dan krijgen we niet een cijfer. | Bij die vergoeding van bijzonder materiaal kan ik me nog iets voorstellen; gewoonterecht of zo; die (tijd voor de) beoordeling is natuurlijk iets anders; is dat schriftelijk gekommuniceerd? zou iig vragen naar de grond daarvoor; het eind daarvan is immers zoek?? _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
abati
|
Geplaatst: di 03 dec 2013 19:06 Onderwerp: |
|
|
tis niet schriftelijk gecommuniceerd, en 't blijft raar om voor zo iets te gaan betalen, ik bedoel in zo n case vind je een kleine bedrijfs achtergrond voor een specifieke bedrijf waar je een marketing plan voor gaat schrijven, bedoel dat kan je ook zelf gaan google.
Maar mijn school maakt de cases zo exclusief dat ze van Harvard hebben gekocht en voor de reden dat ze dat hebben gekocht willen ze dat geld terug verdienen door een vergoeding te vragen aan de studenten.
in mijn eerste jaars moest ik ook een marketing plan schrijven en daar kreeg ik een case voor en daar hoefde ik niet voor te betalen, en nu opeens wel ? dit is een scheme van HVA, hoe kan ik dit 't beste aanpakken ? |
|
|
|
 |
|