|
Auteur |
Bericht |
Summer
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 108
|
Geplaatst: wo 18 mrt 2009 20:14 Onderwerp: schadevergoeding na inbreuk mededingingswet |
|
|
Ik ben bezig met een casus over schadevergoeding op grond van 6:162 BW naast een bestuursrechtelijke boete. De gelaedeerden willen naast de boete (die al is vastgesteld en betaald door de gedaagden), ook schadevergoeding vorderen bij de civiele rechter. Ik kan weinig informatie vinden over de nationale procedure. Europese regelgeving is er in overvloed.
Ook kan ik weinig jurisprudentie over dit onderwerp vinden. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe? En waar ik wel moet zoeken?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: wo 18 mrt 2009 20:43 Onderwerp: |
|
|
Theoretisch is het mogelijk om naast besdtuursrecht of strafrecht een civiele vordering in te stellen. De casus geeft echter dusdanig weinig informatie dat er niet meer over gezegd kan worden dan het voorgaande. |
|
|
|
 |
Summer
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 108
|
Geplaatst: wo 18 mrt 2009 21:25 Onderwerp: |
|
|
Dat begrijp ik! Ik wil niet er niet te ver over uitwijden want jullie hoeven mijn huiswerk niet te maken !! Zou je misschien kunnen vertellen waar ik het beste kan zoeken voor relevante literatuur en jurisprudentie. Ik heb dit leerstuk nog niet behandeld helaas, dus ik loop een beetje vast. Bedankt voor je antwoord in ieder geval. |
|
|
|
 |
|