marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 mei 2012 13:00 Onderwerp: schade van onderaannemer te verhalen op verhuurder? |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Ik meen dat de verhuurder aansprakelijk is.
De verhuurder heeft de onderhoudswerkzaamheden laten verrichten ter uitvoering van de huurovereenkomst. Hij of zij heeft daartoe een hulppersoon ingeschakeld. Deze hulppersoon heeft schade veroorzaakt aan uw tuinmeubelen. Er is sprake van wanprestatie art. 6:74 BW en de verhuurder is aansprakelijk voor de gedraging van de hulppersoon op grond van art. 6:76 Burgerlijk wetboek.
U kunt dus uw schade op de verhuurder verhalen. De verhuurder kan de schade vervolgens op de hulppersoon verhalen.
Indien het nog eventueel mogelijk is de verfresten te verwijderen, moet u de verhuurder eerst schriftelijk in gebreke stellen (aanmanen), dwz een redelijke termijn gunnen om de verfresten te verwijderen (art. 6:81 en 82 BW). Als de verfresten absoluut niet verwijderbaar zijn, dan hoeft het niet en kunt u direct een sommatiebrief sturen, of contact opnemen en schadevergoeding vorderen.
Hopende u hiermee enigszins geholpen te hebben,
Met vriendelijke groet,
Marja
schade van onderaannemer te verhalen op verhuurder? Reageer met quote Naar onder Naar boven
Een paar schilders hebben verfresten en vlekken achtergelaten op mijn tuinmeubelen. Dit is gebeurd na gevelonderhoud aan alle huizen in het bezit van de verhuurder. Deze schilders zijn niet door ons besteld, er is enkel (ooit) een brief gekomen dat er schilderwerkzaamheden zouden plaatsvinden, zonder verdere specificatie van datum en tijd.
Nu wil ik dat de schade vergoed wordt. Is de verhuurder hiervoor aansprakelijk? |
|