|
Auteur |
Bericht |
iemand
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 mrt 2008 11:23 Onderwerp: samenwonen |
|
|
Mijn vriend en ik wonen al een tijdje samen. Hij heeft een lening afgesloten en mij als partner opgegeven. Wij zijn GEEN geregistreerd partner. Ik ben het ook nooit eens geweest dat hij dit heeft afgesloten en wist niet eens dat ik in het contract vernoemd stond. Als deze schuld groter wordt en en hij zou het ooit niet kunnen betalen, ben ik dan verantwoordelijk of niet? Ik heb niets ondertekend (op de achterzijde staat namelijk dat ik WEL verantwoordelijk ben). |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 27 mrt 2008 11:36 Onderwerp: |
|
|
Als ik me niet vergis maakt het enkele feit dat je samenwoont met iemand niet dat diegene je tot schuldenaar kan maken. Als jij nergens voor getekend hebt lijkt het me zo dat de schuldeiser van jou niks te eisen heeft. Als ik jou de fiets van mijn vriendin (of van een vreemde, dat maakt volgens mij niet uit) verkoop betekent dat immers ook niet dat ik de eigendom daarvan aan jou kan overdragen. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|