|
|
| Auteur |
Bericht |
irene21
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 08 jan 2010 19:39 Onderwerp: salaris uitzendkracht |
|
|
Hallo allemaal
Ik werk al anderhalf jaar bij inlener X via uitzendbureau X. Ik werd voor 1800 aangenomen als administratiefmedewerker op een financiele afdeling. Na een half jaar kreeg ik 50 euro salarisverhoging. Na 26 weken zou de inlenersbeloning gelden maar dit is niet gebeurd naar mijn mening. Wel werd het sal. betaald o.b.v. 38 uur i.p.v. 38,75 wat voorheen was. Salaris komt neer op 1887. Een jaar later heb ik weer salarisverhoging gevraagd. Nu krijg ik 1980 bruto voor iemand die totaal anderhalf jaar ervaring heeft op het gebied van financien. Ik vind salaris niet reeel,omdat collega`s meer verdienen dan mij. Mijn teamleider is tevreden over mij en heb meer verantwoordelijkheden erbij gekregen en ook meer ervaring.
Iedereen(teamleider/inlener/uzb) is tevreden over mijn salaris behalve ik. Wat moet ik doen?als ik meer vraag vinden ze mij onredelijk |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: vr 08 jan 2010 22:53 Onderwerp: |
|
|
Je kunt aangeven een andere werkgever te zullen zoeken als er niet wordt tegemoetgekomen aan je salariseisen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
irene21
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 17:59 Onderwerp: |
|
|
Ik wordt ingeschaald volgens de CAO van de inlener
Bepaald de inlener nu wat ik ga verdienen of uitzendbureau?
heb ik hier iets in te brengen behalve dat ik kan zeggen dat ik naar een andere werkgever overstap? |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: za 09 jan 2010 18:14 Onderwerp: |
|
|
Het uitzendbureau betaalt je en bepaalt dus ook hoeveel. Het uitzendbureau laat zich door de inlener betalen, maar dat is een ander bedrag. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 0:25 Onderwerp: |
|
|
Hebben de collega's die meer verdienen ook dezelfde ervaring als jij?
Maar ja, zoals ook al geschreven: vaak is de enige manier een andere werkgever zoeken. Het is niet zo dat er een recht is op hetzelfde verdienen als collega's. En de werkgever in kwestie zal wellicht als argument hanteren dat hij al een forse opslag aan het uitzendbureau kwijt is, dus dat jij al meer kost dan die anderen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
|
 |
John50
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 11:44 Onderwerp: |
|
|
Ben je wel juist ingeschaald volgens het functiegebouw bij de inlener? Als je niet juist bent ingeschaald, dan krijg je ook niet juist betaald.
Vraag inzage in de salarisregeling van het inlenende bedrijf.
Als er een collectieve arbeidsovereenkomst van toepassing is, dan kan je die meestal downloaden op de website´s van de cao-partijen. |
|
|
|
|
 |
irene21
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 14:07 Onderwerp: |
|
|
| ik ben nu pas ingeschaald in de juiste schaal. Financieel medewerkers worden ingeschaald in schaal 6 bij de inlener. Ik zat voorheen in schaal 4 in het begin. Daarna in schaal 5 toen ik in feb. 50 bruto verhoging kreeg.En nu zit ik in schaal 6. Nu moet ik helemaal bij 0 beginnen in schaal 6. In maart 2009 zat ik over de 26 weken. De inlenersbeloning zou dan toch in schaal 6 moeten beginnen? |
|
|
|
|
 |
John50
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 17:14 Onderwerp: |
|
|
De uitzendonderneming had je meteen juist moeten inschalen. Helaas zijn vrijwel in alle cao´s voor uitzendkrachten bepalingen opgenomen dat inschaling met terugwerkende kracht pas mogelijk is vanaf het moment dat je een functiewaarderingsprocedure hebt gestart. Deze procedure´s staan in de cao´s omschreven. Lees je eigen cao er goed op na! Misschien vind je mogelijkheden.
Vraag bij de inlener na of de uitzendonderneming op de hoogte is gebracht over de toepasselijke functieschaal waarin jouw functie valt en de bijbehorende beloning. Uitzendondernemingen krijgen vaak voor aanvang van de uitzending de benodigde gegevens omtrent de functieschaal waarin de functie valt, maar verzuimen dit dikwijls om dit correct mee de te delen aan de uitzendkracht. Door dit verzuim loopt een uitzendkracht geld mis dat in de zakken van de uitzendonderneming blijft zitten.
Je zit nu in 0 in schaal 6? Lees de cao goed na en start een functiewaarderingsprocedure conform de bepalingen van de toepasselijke cao. |
|
|
|
|
 |
irene21
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 20:59 Onderwerp: |
|
|
hallo
bedankt voor uw antwoorden allemaal
ik kwam vandaag dit tegen op deze site http://www.flexservice.com/?p=3090
RSS Feed RSS feed
Inlenersaansprakelijkheid uitzendbureaus definitief
| Inlenersaansprakelijkheid » | Invorderingswet 1990 (IW) – inlenersaansprakelijkheid » |
9 januari 2010
De inlenersaansprakelijkheid met betrekking tot de voldoening van het toepasselijke minimumloon en de toepasselijke minimumvakantiebijslag is in werking getreden sinds 1 januari 2010.
De wet is op 23 december afgedaan als hamerstuk in de Eerste Kamer.
Het wetsvoorstel
Een wijziging van het Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek regelt dat een uitzendkracht die wordt onderbetaald voortaan zowel het uitzendbureau als het bedrijf waar hij werkt aansprakelijk kan stellen.
Malafiditeit
Minister Donner hoopt malafiditeit te bestrijden door inleners te ontmoedigen met niet-gecertificeerde uitzendondernemingen zaken te doen. De regering streeft ernaar de maatregelen in werking te laten treden wanneer het nieuwe Handelsregister operationeel is. Dit zal naar verwachting op 1 januari 2010 het geval zijn. Lees me
kan ik nu allebei aansprakelijk stellen? |
|
|
|
|
 |
John50
|
Geplaatst: ma 11 jan 2010 11:46 Onderwerp: |
|
|
Dit wetsvoorstel is aangenomen en heeft zijn vorm gekregen in artikel 692 van Boek 7 Burgerlijk Wetboek.
Als jij in dienst bent van een uitzendbureau dat niet is gecertificeerd, en, jij krijgt minder betaald dan het wettelijk minimumloon, dan kan je op grond van dit artikel een salaris ten grootte van het minimumloon, ook opeisen bij de inlener. Dit is zo gedaan omdat malafide uitzendbureau´s in de praktijk vaak failliet gaan. Als jij dan nog salaris te goed hebt, dan zou je niets meer kunnen vorderen. Nu is er de mogelijkheid gecreërd om het salaris bij de inlener te vorderen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/Boek7/Titel10/Afdeling11/Artikel692/tekst_bevat_692/geldigheidsdatum_11-01-2010 |
|
|
|
|
 |
irene21
|
Geplaatst: ma 11 jan 2010 13:13 Onderwerp: |
|
|
de reden waarom ik een antwoord wil op mijn vraag is omdat ik wil weten hoe ik dit verder moet aanpakken
volgens het uitzendbureau is de inlenersbeloning is wel toepast na 26 weken. Salaris (1850 ) is toen omgezet van 38,75 naar 38
Is dit de inlenersbeloning?
collega's beginnen in schaal6 1980 euro bij 0 jaar ervaring. had ik nou niet in die schaal moeten zitten en 1980 moeten verdienen?
kan ik dit verhalen op het uitzendbureau met terugwerkende kracht?
naar mijn mening zou ik nu dan een periodiek bij moeten krijgen.
heb ik nu gelijk of niet?
voor het gehele tekst zie mijn eerste vraag. |
|
|
|
|
 |
|
|