|
Auteur |
Bericht |
ajanssen
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 18 mei 2011 13:38 Onderwerp: rugproblemen tijdens proeftijd |
|
|
Sinds 1 mei ben ik begonnen bij een nieuwe baas.
Ik merkte al vrij snel dat het bureau niet op de juiste hoogste stond en was ook niet verstelbaar (zover ik het kon zien). Dit heb ik ook aangegven bij een collega. De bureaustoel zat ook niet lekker.
Na 1 week begon ik een pijntje in mijn bil te voelen
Na 2 weken werd het erg, pijn in de rug en krakende onderrug bij opstaan en pijn in de kuit (uitstraling)
Nu zit ik thuis met een mogelijk hernia (mri scan is volgende week).
Mijn proeftijd zit er bijna op, dus volgens mij kan mijn werkgever zonder probleem besluiten om niet met mij door te gaan??
Heeft mijn werkgever nog enige verplichtingen tov mij aangezien het probleem zeer waarschijnlijk is veroorzaakt door slecht meubilair? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 18 mei 2011 14:10 Onderwerp: |
|
|
Heb je het probleem aangekaart bij de werkgever?
(vanaf het begin) |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 18 mei 2011 14:52 Onderwerp: |
|
|
Ja de werkgever kan binnen de proeftijd zonder reden afscheid nemen van de werknemer. De werkgever is echter ook verplicht om de schade te vergoeden die de werknemer oploopt tijdens de uitvoering van zijn werkzaamheden. Onder die schade valt ook inkomensschade als gevolg van arbeidsongeschiktheid die door het werk is veroorzaakt.
Jij zult dan wel moeten kunnen aantonen dat jouw hernia ook daadwerkelijk voortkomt uit het gebrekkige meubilair. De enkele vaststelling dat het meubilair niet aan alle ARBO eisen voldoet is dan niet voldoende, maar kan wel een aanwijzing zijn.
Aan de andere kant zal jou tegengeworpen worden dat jij kennelijk wel op de hoogte was van het gebrek aan het meubilair, maar dat jij daar geen opmerkingen over hebt gemaakt, en zelfs gewoon ervan gebruik bent blijven maken. |
|
|
|
 |
|