|
Auteur |
Bericht |
andre h
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 07 aug 2008 13:02 Onderwerp: rioolrechten |
|
|
ik heb een koopwoning.
die grenst aan een huur woning
nu loop een deel van de rioolering van het huur huis over mijn riool
hij is aan vervanging toe maasland de woningbouw verening wil wel de lusten maar niet de lasten hoe los je dit op |
|
|
|
 |
Milos
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: vr 08 aug 2008 0:46 Onderwerp: |
|
|
Oh jij zit in dezelfde situatie als ik zo te lezen. Dat er zowel huur als koopwoningen in dezelfde straat zijn. Valt er niks te regelen met de bewoner die er woont? Lijkt me sterk dat jij er alleen voor moet opdraaien. Volgens mij zijn ze sowieso verplicht de kosten te delen. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 08 aug 2008 16:45 Onderwerp: |
|
|
Quote: | nu loop een deel van de rioolering van het huur huis over mijn riool
hij is aan vervanging toe... |
Begrijp ik het goed dat er 2 rioleringen liggen en dat jouw riolering deels onder de riolering van het huurhuis ligt? Om de riolering te kunnen vervangen, moet die van het huurhuis "even weg".
Kan dat niet? Mag je er niet bij? _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 08 aug 2008 17:31 Onderwerp: |
|
|
Lees ik het goed als je dit bedoelt: jouw riolering is niet meer goed, daar moet iets aan gebeuren en omdat de riolering van het huurhuis deels ook via jouw rioolafvoer loopt ben je van mening dat de verhuurder mee moet betalen aan de werkzaamheden aan jouw riool? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 08 aug 2008 19:00 Onderwerp: |
|
|
Yep.
Beide huizen hebben een eigen riolering. Maar deze buizen komen op een gegeven moment samen. Er is dus een deel gemeenschappelijk. Staat hier iets over in het koopcontract? Er is immers iets gemeenschappelijk, er wordt iets gedeeld. Het lijkt me dat voor gemeenschappelijk/gedeeld eigendom, gemeenschappelijk/gedeeld moet worden betaald. Of is dit het twistpunt met Maasland (=de andere eigenaar) niet? Is het twistpunt dat Maasland vervanging van de buis niet nodig acht/ontkent? Waar baseer je je op dat de buis vervangen moet worden? Hoe sterk sta je? _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|