|
Auteur |
Bericht |
radeloos1972
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 okt 2011 22:55 Onderwerp: reorganisatie |
|
|
Geachte lezer,
Ik ben nu werkzaam bij een bedrijf in Rotterdam als klachtenmedewerkster 2e lijn. Nu hebben we te horen gekregen dan de afdeling gaat verhuizen naar Eindhoven.
Ik woon zelf in roosendaal en moet nu 1:19 minuten reizen voor mijn werk. Als mijn werk verhuisd naar Eindhoven dan zal ik 1:37 moeten reizen volgens de berekening OV-planner .
In dit geval wil ik niet mee naar eindhoven omdat mijn reistijd toeneemt.
Kan ik hierdoor boventallig worden verklaard zodat ik ook nog recht heb op een ww uitkering?
In het sociaal plan staat het volgende.
De voorwaarden om je manager te vragen om boventallig te worden zijn:
1. als gevolg van een reorganisatie wordt jouw functie verplaatst naar een andere plaats,
2. er moet sprake zijn van een toename van de reistijd,
3. de totale reistijd per dag moet meer zijn dan 3 uur per dag.
4. je bent van mening dat die lange reistijd voor jou niet te doen is.
Ik hoop dat iemand dit herkent en mij hierin adviseert
gr, |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 11 okt 2011 23:11 Onderwerp: |
|
|
Je voldoet zo te zien wel aan de voorwaarden, alleen kan je het laatste punt goed beargumenteren? |
|
|
|
 |
radeloos1972
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 10:59 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Je voldoet zo te zien wel aan de voorwaarden, alleen kan je het laatste punt goed beargumenteren? |
Hallo,
Dus als ik het goed begrijp moet ik mee verhuizen. Als ik het niet doe dan heb ik geen recht op WW.
mvg |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 11:23 Onderwerp: |
|
|
radeloos1972 schreef: | hilde12 schreef: | Je voldoet zo te zien wel aan de voorwaarden, alleen kan je het laatste punt goed beargumenteren? |
Hallo,
Dus als ik het goed begrijp moet ik mee verhuizen. Als ik het niet doe dan heb ik geen recht op WW.
mvg |
Nee je moet zorgen dat je het laatste punt goed beargumenteerd. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
radeloos1972
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 23:17 Onderwerp: |
|
|
Judge Tatting schreef: | radeloos1972 schreef: | hilde12 schreef: | Je voldoet zo te zien wel aan de voorwaarden, alleen kan je het laatste punt goed beargumenteren? |
Hallo,
mvg |
Nee je moet zorgen dat je het laatste punt goed beargumenteerd. |
En punt 3 want mijn reistijd zal meer als 3 uur zijn per dag |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 12 okt 2011 23:58 Onderwerp: |
|
|
Een reistijd van >3 uur is zoals al diverse malen tegen je gezegd niet zonder meer de enige voorwaarde: jij moet in jouw geval ook aangeven waarom dat voor jou dus wel een probleem is. Dus waarom die 34 minuten extra per dag voor jou nu zo erg zijn. Door vanuit Roosendaal in Rotterdam te gaan werken heb je natuurlijk al de aanmerkelijke kans dat de reistijd kan oplopen tot meer dan 3 uur op een dag terwijl de reistijd Roosendaal - Eindhoven wellicht minder vertragingen kent. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: do 13 okt 2011 0:30 Onderwerp: |
|
|
Dat is dan wel weer te weerleggen door het feit dat Roosendaal-Rotterdam een directe verbinding is en Roosendaal-Eindhoven een overstappunt kent. Bovendien zijn er geloof ik vier verbindingen per uur tussen Roosendaal en Rotterdam en tussen Roosendaal en Eindhoven slechts twee.
Voorts kan ik me voorstellen dat ze niet in de buurt van het station werkt. Hoeveel tijd heb je nodig om de bus te nemen naar het station Roosendaal en van station Eindhoven naar je werk? Ik kan me voorstellen dat je dan al snel de drie en een half uur overschrijdt.
Al redenerend: dit moet wel rond te krijgen zijn toch? _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 13 okt 2011 10:15 Onderwerp: |
|
|
radeloos1972 schreef: | Judge Tatting schreef: |
Dat hoef je dus niet meer te beargumenteren. |
|
|
|
 |
radeloos1972
|
Geplaatst: za 15 okt 2011 12:32 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | radeloos1972 schreef: | Judge Tatting schreef: |
Dat hoef je dus niet meer te beargumenteren. |
Bedankt allemaal ik ga dit zeker gebruiken als het zover is.
gr, |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 15 okt 2011 12:50 Onderwerp: |
|
|
Roosendaal centrum <=> Eindhoven centrum is minder dan een uur met de auto. Ik begrijp dat je zelf liever niet meer bij dit bedrijf werkt, maar is dit geen redelijke oplossing? Als je geen auto hebt dan kun je ook vragen aan je werkgever of hij een leaseauto wil betalen. Wil hij dat niet, dan sta je ook meteen sterker in je schoenen wat betreft je initiële vraag. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|