|
Auteur |
Bericht |
boolean
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 06 mei 2012 16:55 Onderwerp: relatiebeding |
|
|
Ik heb mijn arbeidsovereenkomst beeindigd en de CRM lijst met (potentiele) klanten opgevraagd. Werkgever zegt nu dat ik geen lijst krijg en ik maar moet bellen als ik mogelijk een opdracht binnen haal. Dan kijkt de werkgever of die klant voorkomt in het CRM systeem.
Ik neem aan dat dit niet mag en ik gewoon recht heb op een lijst?
Wanneer de werkgever ervoor kiest om de lijst niet te geven vervalt het relatiebeding dan?
Onderstaand artikel is opgenomen in mijn arbeidscontract.
Quote: | Het is de werknemer strikt verboden gedurende een periode van een jaar na het einde van het dienstverband met de werkgever om de hem/haar genoegzaam bekend zijnde (potentiele) klanten, relaties en.of met hen - op welke wijze ook- zaken te doen en/of met hen zakelijke contacten te onderhouden. Onder (potentiele) klanten, relaties en/of opdrachtgevers van werkgever worden mede begrepen de ondernemingen/natuurlijke personenen die bij doorlenen van werknemer een 'eindschakel'zijn en ten behoeven van wie (en/of binnen wiens bedrijf) de werknemer uiteindelijk zijn werkzaamheden verricht of heeft verricht. Een lijst uit het CRM systeem van werkgever van degelijke (potentiele) klanten, relaties en/of opdrachtgever van werkgever zal desgevraagd bij het einde van het dienstverband door werkgever worden opgesteld. |
|
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: zo 06 mei 2012 20:49 Onderwerp: |
|
|
Voor zover dit relatiebeding überhaupt standhoudt kun je m.i. in ieder geval jouw verplichtingen opschorten op basis van het niet nakomen van de verbintenis door de wederpartij. Er zijn namelijk (kennelijk) verplichtingen over en weer afgesproken. Wel even zorgen dat je alles aangetekend vastlegt enzovoorts. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|