Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
TTlaurens
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 jul 2010 21:10 Onderwerp: relatie ten einde, samengewoond in koopwoning, woonrecht? |
|
|
Zelf de relatie beëindigd, mondeling afgesproken om samen lasten van koopwoning te delen zoals ook in samenlevingscontract is opgenomen 50/50.
Ook hebben we zelf opgenomen dat zij een schuld heeft aan mij van 4000 euro tevens heb ik een aantal investeringen gedaan in het huis ( vloer, Keuken en stucwerk) van mijn spaargeld ( 8000,- euro). Het lijkt mij redelijk dat ik de helft van deze investering van haar terugkrijg en ook de schuld, totaal dus 8000 euro.
Na een mediationtraject (op haar verzoek) is zij tot de conclusie gekomen dat er niet naar haar geluisterd werd, wat in mijn visie niet zo is aangezien ik gewoon volgens samenlevingscontract wil handelen, met uitzondering van de bovengenoemde 8000 euro.
Voorstel van haar is dat ik haar de schuld zou moeten kwijtschelden en ook nog eens bij verkoop van het huis de restschuld voor 2/3 op mij neem.
Nu heeft zij een advocaat in de arm genomen om mij een voorstel te doen, deze na inmiddels een maand nog niet ontvangen.
Ik betaal nog steeds alleen de helft van alle vaste lasten met uitzondering van de verbruikskosten ( energie, gas en water).
Hoe zit het met mijn woonrecht, en ik wil, omdat zij al meerdere keren op mondelinge afspraken terugkomt, mijn spullen uit huis halen.
Wat is zinvol om te weten en waar moet ik op letten zonder dat ik mijn eigen ruiten ingooi? |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 4:17 Onderwerp: |
|
|
Zolang er geen voorlopige voorziening is heb jij net zo veel woonrecht als je ex. Dat is formeel zo.
Maar ik begrijp dat jij al ergens anders woont (tijdelijk?). Of wil je er weer gaan wonen als zij weg is? Dan moet de hypotheek op jouw naam (kost snel 2 maanden als de bank alles OK vindt) en zal ze jou (formeel gezien) de helft van de restschuld (onderwaarde) moeten vergoeden.
Doordat zij een advocaat neemt ben jij gedwongen dat ook te doen (dat is zo reuze fijn in het NL recht, vooral voor familierecht advocaten), tenminste als het voor de rechter komt en niet in een minnelijk traject.
Als het slechts om de boedel gaat (en niet om kinderen, alimentatie, bezoekrecht en al die ellende meer) en de 4 en 8 mille staan op papier, dan heeft zij een grotere restschuld dan jij. Maar van een kale kip valt niet te plukken, dus zal jij eventueel de gehele restschuld moeten voldoen bij de bank (of zij, de bank kijkt alleen waar geld is, en niet naar rechtvaardigheid, of onderlinge afspraken etc.). Jij (of zij) moet dan via het civiele recht proberen om je (haar) centen terug te krijgen van haar (in het ergste geval kan je beslag laten leggen, of haar laten gijzelen, maar daarover kunnen de "echte" juristen je beter voorlichten dan ik).
Nooit akkooord gaan met haar voorstel, dat is belachelijk! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|