Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 24 aug 2025 20:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

relatie beeindiging
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ergerg

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 23:00    Onderwerp: relatie beeindiging Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo ik ben richard, ik heb een aantal vragen.
na een relatie gehad te hebben van 12 jaar (waarvan we er 5 hebben samen gewoond) hebben we besloten om uit elkaar te gaan, we hebben samen het huis gekocht, geen samenlevingscontract en geen gezamelijke bankrekeningen. wij zijn samen gaan wonen en ze is letterlijk met niets gekomen, nu ben ik bang dat ik zodadelijk aan het kortste eind ga trekken. waar moet ik aan denken en wat moet ik regelen
gr richard.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 09 jul 2006 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je door uitlatingen of acties van haar kant reden om te denken dat je "aan het kortste eind" gaat trekken? Want zo start je de verdeling al in een sfeer van wantrouwen en dat komt meestal niet goed.
Kunnen jullie niet gewoon eerlijk en vriendelijk verdelen? Ik weet niet of je samen een gelijk deel van de hypotheek hebt betaald en hoe jullie het in gedachten hebben met de woning: blijft een van de twee daar wonen? Dan moet die de ander uitkopen en dat zal tegen een getaxeerde waarde gaan. Je kunt ook besluiten het huis te verkopen en allebei een nieuwe start te maken. Dan moet de opbrengst eerlijk verdeeld worden.

Verder zal ieder zijn/haar persoonlijke spulletjes wel willen meenemen.

V.w.b. de overige spullen:wat je zou kunnen doen is alles op een waarde zetten (bijv. de tafel is Eur 400, 4 stoelen zijn Eur 200, weet ik veel), het geheel optellen en dan allebei telkens dingen kiezen waarmee je uiteindelijk tot jouw en haar deel van die totale waarde komt.

Persoonlijk zou ik nog liever karton eten dan ooit ruzie te maken over de verdeling van spullen, maar goed, ieder is daar anders in en dat is zijn of haar goed recht. Mijn eigen ervaring leert echter wel dat als je er zelf wat ontspannen in stapt het wel soepel loopt.

Wat je verder moet regelen hangt af van wat jullie besluiten over het huis. Als een van de twee er blijft wonen moeten bijv. deenergiecontracten en verzekering op naam van die persoon worden gezet.
Hanifa

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2006 9:18    Onderwerp: Re: relatie beeindiging Reageer met quote Naar onder Naar boven

ergerg schreef:
hallo ik ben richard, ik heb een aantal vragen.
na een relatie gehad te hebben van 12 jaar (waarvan we er 5 hebben samen gewoond) hebben we besloten om uit elkaar te gaan, we hebben samen het huis gekocht, geen samenlevingscontract en geen gezamelijke bankrekeningen. wij zijn samen gaan wonen en ze is letterlijk met niets gekomen, nu ben ik bang dat ik zodadelijk aan het kortste eind ga trekken. waar moet ik aan denken en wat moet ik regelen
gr richard.

Zelfde vraag als Simone. Probeer er met een positieve insteek in te gaan. Dat werpt vaak meer vruchten af dan andersom.

Verder schrijf je ' ze is met niets gekomen'. Ik mag toch aannemen dat in die vijf jaar ze wel ergens recht op heeft. Of hebben jullie samen nooit iets gekocht?

Stel mijn lief en ik zouden uit elkaar gaan (wat ik niet mag hopen) dan zou de verdeling als volgt zijn:
Alles waar hij mee kwam, neemt hij mee. Is immers van hem.
Alles waar ik mee kwam, neem ik mee.
Alles wat we in onze gezamenlijke tijd gekocht hebben dient eerlijk verdeelt te worden. Of hij nou minder meenam toen hij kwam of niet. Feit is dat we die dingen samen gekocht hebben en we dus samen een uitweg moeten vinden om dit naar eerlijkheid te verdelen.

Hopelijk heb je er iets aan.

Sterkte in ieder geval.

www.galathilion.nl
Hanifa

Leeftijd: 51
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 10 jul 2006 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou nog willen toevoegen: vergeet niet dat mensen in emoties veel dingen kunnen zeggen die ze eigenlijk niet menen. Jij, maar ook zij natuurlijk. Probeer daar toch een beetje aan te denken. 12 jaar is tenslotte niet niets dus er moet ook veel moois geweest zijn.

www.galathilion.nl
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 02 aug 2006 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar je aan gedacht zou moeten hebben is het afsluiten van een goeie verzekering (voldoende waarde) foto's van spullen die je gehad zou kunnen hebben in je huis op een cd zetten en de boel af laten fikken, uiteraard zonder dat je lief dit wist en dan alles op je eigen naam.

Waarom?? Voor de zekerheid.... en je ziet het, het zou nu goed van pas komen.

Moch je dit gedaan hebben dan is hetgeen je nog aan moet denken dat zij geen lucht krijgt van de uitkering want anders zal ze alsnog kunnen gaan claimen bij je.

Hahaha ja sorry ik ben in een melige rotbui Laughing maar dat is toch ook het belangrijkste... belangrijker dan geld!!!

Het op een financiele achterstand komen te staan ten opzichte van nu (want welke verdeling je ook hanteert dat zal gebeuren) moet je proberen te zien als een nieuwe uitdaging!!!! Very Happy
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 42
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: do 03 aug 2006 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eh? No smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds