Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 5:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

rekeningen van Webhosting bedrijf
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jackie








Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2004 8:14    Onderwerp: rekeningen van Webhosting bedrijf Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een volgende vraag. Onlangs kregen we een aanmaning toegestuurd van een één of ander webhosting bedrijf gericht aan onze minderjarige dochter. Het betrof een factuur voor geleverde diensten van het bedrijf. Mijn dochter beweerde zich nooit te hebben ingeschreven voor de diensten van het bedrijf. En wij als wettelijke vertegenwoordigers zouden dus ook nooit toestemming verlenen.

Nader onderzoek leerde dat dit bedrijfje via verschillende sites haar diensten aanbiedt en je online voor deze diensten kunt aanmelden.

Wij hebben meteen een aangetekende brief naar het bedrijf gezonden met de mededeling dat wij nooit toestemming gegeven hebben en hebben het bedrijf gevraagd om nadere gegevens waaronder wanneer en met welk IP adres de gegevens van mijn dochter is ingevoerd.

Nu blijft het bedrijf gewoon herinneringen van volgende termijnen te sturen (zonder de originele rekening eerst te versturen). In de aanmaning die we kregen dreigen ze bovendien nog met een incassobureau.

Mijn vraag is, kan dit zomaar. Moeten wij als wettelijke vertegenwoordigers niet eerst schriftelijk onze goedkeuring bevestigen? En stel dat een kwaadwillig iemand de gegevens van mijn dochter heeft ingevoerd en heeft aangegeven dat zij ouder dan 18 is (mijn dochter is 13)?

Tot nu toe hebben we geen enkele reactie gehad op het aangetekend schrijven. Moet ik weer een aangetekende brief verzenden m.b.t. de verstuurde herinnering? Moet ik soms aangifte doen bij de politie?

groetjes,

Jackie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2004 8:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou snel langs de rechtswinkel gaan. Die kunnen je gratis helpen en die weten veel of verwijzen je door.

Heel veel succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2004 10:32    Onderwerp: Re: rekeningen van Webhosting bedrijf Reageer met quote Naar onder Naar boven

jackie schreef:
Hallo,
Mijn vraag is, kan dit zomaar. Moeten wij als wettelijke vertegenwoordigers niet eerst schriftelijk onze goedkeuring bevestigen? En stel dat een kwaadwillig iemand de gegevens van mijn dochter heeft ingevoerd en heeft aangegeven dat zij ouder dan 18 is (mijn dochter is 13)?

Tot nu toe hebben we geen enkele reactie gehad op het aangetekend schrijven. Moet ik weer een aangetekende brief verzenden m.b.t. de verstuurde herinnering? Moet ik soms aangifte doen bij de politie?
Aangifte doen bij de politie heeft geen zin. Welk webbedrijf is dit, over laddot hoor je wel vaak als het gaat om dit soort praktijken.

Voor wat betreft het aangaan van een overeenkomst, het e.e.a. zal ervan afhangen of het gebruikelijk is voor een 13-jarige om een dergelijke overeenkomst aan te gaan. Dat lijkt me van niet.

Tevens zou ik maar eens vragen in een volgend schrijven om een afschrift van het contract waarop de handtekening van je dochter is te bewonderen. Ik zou me dan ook op het standpunt stellen dat er in het geheel geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Van (het dreigen met) een incasso-bureau zou ik me vooralsnog niets aantrekken, bewaar in ieder geval je schriftelijke communicatie goed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2004 10:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Magdalena schreef:
Ik zou snel langs de rechtswinkel gaan. Die kunnen je gratis helpen en die weten veel of verwijzen je door.

Heel veel succes!
Rechtswinkel studenten weten meestal niet veel hoor. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Joris

Joris

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 49


BerichtGeplaatst: do 21 okt 2004 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rechtswinkel studenten weten meestal niet veel hoor.

Pardon??? Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2004 10:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Magdalena schreef:
Ik zou snel langs de rechtswinkel gaan. Die kunnen je gratis helpen en die weten veel of verwijzen je door.

Heel veel succes!
Rechtswinkel studenten weten meestal niet veel hoor. Laughing


Nee, maar die sturen toch wel door? Zij hebben we de beschikking over Praktijkgidsen enzo!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2004 20:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een kind van 13 is in principe handelingsonbekwaam. Het kopen van een hamburger is natuurlijk wel 'toegestaan', maar het lijkt mij dat het niet gebruikelijk is voor een kind van 13 om dit soort overeenkomsten aan te gaan. Krijg de indruk dat het om een aardig bedrag gaat, anders zou je niet de moeite nemen om een aangetekende brief te versturen en het bedrag gewoon betalen en het abonnement stopzetten.
Het klinkt alsof dit bedrijf je gewoon bang zit te maken. Op de poging om over dit conflict te communiceren en het netjes op te lossen wordt niet gereageerd, men gaat dreigen.
Dus laat ze maar lekker dreigen, dat incassobureau mag toch niets forceren. Om het geld met dwang van je los te krijgen moet een rechter zich hierover uitspreken. Waarschijnlijk (maar ja zeker weet je het nooit van tevoren) zal de rechter oordelen dat je kind als handelingsonbekwame dit contract niet kan afsluiten, jullie als verantwoordelijken geen toestemming hebben gegeven en het contract vernietigd kan worden.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds