|
|
| Auteur |
Bericht |
wilsijo
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 21 nov 2010 21:19 Onderwerp: reistijd of werktijd |
|
|
Op mijn contract staat werktijd tussen 07.30 en 16.00.
Nu wil mijn werkgever dat ik van 07.00 tot 07:30 voorbereidend werk doe om om 7:30 uur op de locatie te kunnen beginnen. (bv materialen pakken, naar locatie rijden)
Om 16:00 moet ik stoppen op de locatie en vervolgens terugrijden en materialen onderhouden.
Dit wordt door de werkgever als reistijd gezien en krijg ik de tijd voor 7:30 en na 16:00 ook niet vergoed. Kan iemand mij vertellen of dit wettelijk mag?
M.V.G. J |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 nov 2010 11:37 Onderwerp: |
|
|
Dit is afhankelijk van wat in de CAO of contract staat vermoedelijk.
Gebruikelijk is echter de tijd die het kost om van thuis naar de basisplaats te rijden eigen tijd is. De tijd die het kost om van de basisplaats naar de klus en van de klus naar de basisplaats + opruimen en voorbereiden werktijd is.
Mijn mening is dat voorbereiding van werk ook werk is. |
|
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 nov 2010 8:09 Onderwerp: |
|
|
| ouwe sloeber schreef: | Dit is afhankelijk van wat in de CAO of contract staat vermoedelijk.
Gebruikelijk is echter de tijd die het kost om van thuis naar de basisplaats te rijden eigen tijd is. De tijd die het kost om van de basisplaats naar de klus en van de klus naar de basisplaats + opruimen en voorbereiden werktijd is.
Mijn mening is dat voorbereiding van werk ook werk is. |
Gezien zijn tekst weet ik niet of wat hij doet de tijd bestempeld kan worden als reistijd.
Hij vervoert niet alleen zich zelf maar ook materialen van A naar B ten dienste van zijn werkgever (materialen niet zijnde zijn eigendommen).
Hij pleegt dus werkzaamheden voor zijn baas, dienen naar mijn mening ook gewoon uitbetaald te worden. |
|
|
|
|
 |
|
|