|
Auteur |
Bericht |
jawel86
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 dec 2009 18:14 Onderwerp: registratie softdrugsbezit |
|
|
Beste mensen,
Ik heb een vraag omtrent de registratie van softdrugsbezit in het politieregister en het justitieel documentatieregister i.v.m. de aanvraag van een Verklaring Omtrent Gedrag. In het verleden ben ik wel eens 'betrapt' op het bezit van softdrugs, hoeveelheid minder dan 5 gram. Na veel zoekwerk op internet ben ik tot de conclusie gekomen dat het gebruik niet strafbaar is en dat het bezit/vervoer van softdrugs tot 5 gram wordt gedoogd (maar feitelijk wel een strafbaar feit betreft). Mijn vraag is dan ook of dit dan wel of niet wordt geregistreerd in een van de 'registers' en kan dit van invloed zijn op de VOG? Hierbij moet gezegd worden dat er nooit een proces-verbaal is opgemaakt (er is enkel om legitimatie gevraagd). Ik hoop dat iemand mij hierop een sluitend antwoord kan geven.
M.vr.gr.,
Ikke
Laatst aangepast door jawel86 op wo 16 dec 2009 17:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 13 dec 2009 18:19 Onderwerp: |
|
|
Je bent blijkbaar "betrapt", maar is daar iets mee gedaan? Heb je een boete gehad, ben je vervolgd? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jawel86
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 dec 2009 18:46 Onderwerp: |
|
|
Geen boete, geen vervolging, enkel gefouilleerd en na constatering is het terug gegeven. Mijn vraag doelt dus voornamelijk op:
Is de politie dan gerechtigd dit te registeren in een van de genoemde registers? Komt dit boven bij een VOG? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 13 dec 2009 21:52 Onderwerp: |
|
|
Dit is waarschijnlijk nergens geregistreerd en zal geen rol spelen bij het beslissen op een VOG-aanvraag. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|