Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 1:04
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

regiozomervakantie verandering door verhuizing woonplaats ex
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
4kids

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: di 08 jul 2008 20:40    Onderwerp: regiozomervakantie verandering door verhuizing woonplaats ex Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ben 2 jaar geleden gescheiden uit het huwlijk heb ik 3 kinderen.
De oudste is nu bijna 12 en de andere twee kids zijn nu 10 en 7 jaar oud.
Ze wonen bij hun moeder, heb om het weekend omgang met de kinderen en helft van feestdagen en vakanties.
Mijn ex heeft sinds een half jaar een partner en gaat nu eind deze maand met hem samenwonen in een andere woonplaats, 25 km verderop.
December 2007 hebben wij de zomervakantie verdeeld. Eerste 3 weken bij haar en laaste 3 weken bij mij volgens de huidige vakantie regio.
Ze heeft de kinderen nu uitgeschreven zonder mijn toestemming van school en heeft geen enkele overleg gepleegd. Ook moest ik de verhuizing, verandering van school via de kinderen vernemen en niet van mijn ex zelf of haar advocate.
Heb in januari nadat we tot overeenstemming waren bereikt een vakantie naar het buitenland geboekt.
Nu is het zo dat wanneer de kinderen zouden komen, dat de kinderen op hun nieuwe school moeten beginnen.
Dit zou betekenen dat de geboekte vakantie niet door kan gaan en dat ik de kinderen deze vakantie helemaal niet heb, aangezien ik niet mijn vakantieweken kan veranderen i.v.m met kleine team o pwerk, die zelf op vakantie gaan en schoolgaande kinderen hebben,

Wat kan ik hier tegen doen?
Ze kan toch maar niet zo de kinderen zonder mijn toestemming van school halen en van woonplaats veranderen (25 km)?

Nu vraag ik mij af, kan ik de kinderen meenemen op vakantie, eerst heb ik namelijk nog mijn omgangsweekend en daarna zou ik dus die 3 weken op vakantie gaan. Ben ik hierdoor strafbaar?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 08 jul 2008 21:59    Onderwerp: Re: regiozomervakantie verandering door verhuizing woonplaats ex Reageer met quote Naar onder Naar boven

4kids schreef:
Ze kan toch maar niet zo de kinderen zonder mijn toestemming van school halen en van woonplaats veranderen (25 km)?

Is er sprake van gezamenlijk gezag?

Quote:
Nu vraag ik mij af, kan ik de kinderen meenemen op vakantie, eerst heb ik namelijk nog mijn omgangsweekend en daarna zou ik dus die 3 weken op vakantie gaan. Ben ik hierdoor strafbaar?

Uiteraard, dat is onttrekking aan het ouderlijk gezag (art. 279 Sr). Daar staat 6 jaar gevangenisstraf op. Neem je de kinderen bovendien mee naar het buitenland, dan durf ik helemaal geen voorspelling te doen.

Leeftijd: 57

BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 8:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja er is sprake van gezamelijk ouderlijk gezag.
sam2

Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt bij de rechter een kort geding starten om de kinderen op hun oude school te laten en hun hoofdverblijfplaats bij jou te laten zijn.
Dit wordt tegenwoordig vaak toegewezen als de andere ouder alleen vanwege een nieuwe partner verhuisd.
De rechter gaat uit van het belang van de kinderen die hun leefomgeving bij de oude school en woonplaats hebben.
sietske1980

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 23:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Artikel 1:253a BW
Ingeval van gezamenlijke gezagsuitoefening kunnen geschillen tussen de ouders hieromtrent op verzoek van beiden of van een van hen aan de rechtbank worden voorgelegd. Deze beproeft, alvorens te beslissen, een vergelijk tussen de ouders. De rechtbank neemt een zodanige beslissing als haar in het belang van het kind wenselijk voorkomt.

ik zou als ik jou was heel snel een advocaat raadplegen. de rechtbank lopen momenteel helemaal vol met paspoort en omgangszaken zoals de jouwe. ik denk dat je inderdaad een kort geding zou moeten aanspannen om het nog op tijd op zitting behandeld te krijgen voor je vakantie/start nieuwe schooljaar.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds