|
Auteur |
Bericht |
blooper
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 okt 2008 12:26 Onderwerp: recreatie woning |
|
|
goede morgen allen,
er is onlang door de HoogenRaad een uitspraak gedaan over het permanent bewonen van een recratie woning.
De raad van staate heeft de datum gesteld dat die gene die voor 03 okt 2003 kan aantonen dat de recreatie woning voor deze datum bewoont wordt vrijstelling kan worden gegeven. In het hogerberoep is aangegeven door een rechter als een gemeente vrijstelling wil gegeven dan moet de datum gewijzigd worden naar de datum waarop ze te kennen hebben geven aan de bewoners dat ze het beleid omtrent permanente bewoning van recreatiewoningen willen veranderen.
Deze rechtzaak is opgenomen in de lijst van jurisprudentie.
Wie weet, waar, hoe ik deze jurisprudentie kan opvragen? |
|
|
|
 |
fiasc o
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 150
|
Geplaatst: di 28 okt 2008 13:00 Onderwerp: |
|
|
Je verhaal is niet erg duidelijk, maar zoeken via www.rechtspraak.nl is een optie. Welke uitspraak zoek je, die van de Raad van State of de Hoge Raad? |
|
|
|
 |
Nico1979
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 okt 2008 16:33 Onderwerp: |
|
|
Wellicht staat in dit stuk wat je zoekt:
http://www.bvvw.nl/jaar2004/jurisprudentie_bespreking.pdf
Het is wel enigszins gedateerd (2004).
Het is denk ik handiger om even de casus te schetsen, zodat mensen hier een idee hebben van de situatie waar het betrekking op heeft. Als niet-jurist is het lastig jurisprudentie te lezen/te begrijpen, zonder verdere kennis van de juridische kaders. |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: di 28 okt 2008 19:22 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je doelt op de brief van VROM waarin gesteld is dat gemeenten moeten onderzoeken of recreatiewoningen die voor 2003 al langdurig werden bewoond kunnen worden gelegaliseerd als burgerwoning. Er is inderdaad een recente uitspraak van de Raad van State, waarin hierover wat wordt gezegd. Klik hier en dan kom je als het goed is bij de uitspraak.
@nico1979, Recent is een flexibel begrip
groet,
jacq |
|
|
|
 |
blooper
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 23:07 Onderwerp: Re: recreatie woning |
|
|
het gaat er mij om dat er een uitspraak van de hoge raad geweest te zijn waarin wordt aangegeven dat als de gemeente het beleid betreft permanent bewonen van een recratie woning wil wijzigen. Kan dit beleid gewijzigd worden vanaf de datum waarop de bewoners zijn geinformeerd door de gemeente.
Deze rechtzaak is opgenomen in de lijst van jurisprudentie.
Wie weet, waar, hoe ik deze jurisprudentie kan opvragen?[/quote] |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: za 01 nov 2008 10:05 Onderwerp: |
|
|
Je vraag is veel te onduidelijk. Het lijkt me dat je zoekt naar literatuur en rechtspraak over de zogenoemde persoonsgebonden regelingen in bestemmingsplannen. |
|
|
|
 |
|