Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 9:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

rechtzaak met ex-werkgever wat krijgt ex hiervan
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 16:55    Onderwerp: rechtzaak met ex-werkgever wat krijgt ex hiervan Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoi

hier is mijn verhaal met een vraag.

mijn vriendin zit midden in een rechtzaak(al 3-jaar) met haar ex-werkgever, als alles goed gaat krijgt zij straks een geldbedrag.
nu is mijn vraag kan haar ex hier de helft van op eisen.
de rechtzaak is begonnen toen ze nog getrouwd waren.

alvast bedankt,

alfanikki
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat je vriendin in gemeenschap van goederen getrouwd is geweest?
Niet alleen zaken vallen in de gemeenschappelijke boedel, maar ook schulden en vorderingen. Is in de boedelverdeling niets opgenomen over deze (potentiele) vordering op de ex-werkgever?
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 22:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja ze was in gemeenschap van goederen getrouwd en jammer genoeg staat er niks in het convenant over deze vordering.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
peetjepeet








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: do 09 feb 2006 22:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kan haar ex aantonen dat die rechtzaak begonnen is toen zij nog bijelkaar woonden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

geen idee of zij dat kan aantonen maar ik denk het wel.
verder in het gebeuren wil de ex van mijn vriendin niks meer aan de nog openstaande schulden betalen.Wat kan mijn vriendin hier eventueel aan doen.
de schuldeisers willen gewoon geld ontvangen en het maakt niet uit van wie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: ma 13 feb 2006 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zijn nog schulden die in de huwelijksgemeenschap vielen? Is er niets geregeld over de toedeling van die schulden?

De schuldeisers kunnen in ieder geval wel alle twee de partijen aanspreken, zowel je vriendin als haar ex. Als je vriending betaald krijgt zij daardoor wel een vordering op haar ex (als er niets is geregeld: voor de helft van de vordering).

De loonvordering van je vriendin zal ook binnen de huwelijksgemeenschap zijn gevallen, ook al was deze vordering gezien de rechtszaak niet geheel zeker. Een loonvordering lijkt mij niet dermate verknocht dat deze buiten de huwelijksgemeenschap zou vallen.
Dat betekent dat het geld dat nu ontvangen zal worden (na aftrek van kosten) zal moeten worden gedeeld met de ex.
(Om het e.e.a wat te relativeren: zijn salaris viel ook gewoon in de gemeenschap, en als de baas van je vriendin geen probleem had gemaakt met uitbetalen, was dat geld ook direct in de gemeenschap gevallen. Dat betaling nu pas 3 jaar later valt maakt dit niet anders.)

Het lijkt raadzaam om met het geld eerst de schulden af te betalen, zodat je van die problemen af bent.
Als alle schulden worden betaald, krijgt je vriendin een vordering op haar ex gelijk aan de helft van de betaalde schulden. Deze vordering kan direct verrekend worden met hetgeen hij nog zou ontvangen uit de betaling van de werkgever. Als er daarboven nog een bedrag overblijft zal dat nog wel verdeelt moeten worden.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: di 14 feb 2006 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

oke bedankt voor de uitleg
maar even voor de goede orde
de schuld is bijvoorbeeld 25.000,-- euro
gedeeld door twee is ieder 12.500,- euro schuldig
loon nog tegoed wat voorkomt uitrechtzaak gaat in mindering van de schulden en wat er dan als er nog geld overblijft wordt gedeeld door twee maar als er schulden overblijven dan is een ieder voor de helft weer verantwoordelijk.
dit is mijn uitleg van bovenstaand verhaal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: di 14 feb 2006 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onderling zullen je vriendin en haar ex ieder 50% van de schuld moeten dragen. De schuldeisers kunnen echter beide aanspreken voor het geheel. Als je vriendin meer betaald dan haar deel krijgt ze voor het hogere een vordering op haar ex.

Volgens het voorbeeld van € 25.000,-- schuld.
Stel dat de ex-werkgever een bedrag van € 30.000,-- betaald. Dit bedrag moet in principe 50%-50% gedeeld worden met de ex (hij zou dan € 15.000,-- moeten krijgen).

Inplaats van dat bedrag direct aan hem te betalen, in de hoop dat hij zijn deel van de gezamelijke schulden afbetaald, betaalt je vriendin direct alle gezamelijke schulden.
Ze is dan zelf van alle schulden af, en krijgt een vordering van € 12.500,-- op haar ex. Die kan ze gelijk verrekenen met de 50% die hij zou moeten krijgen. De ex krijgt dan nog een bedrag van € 2.500,-- (€ 15.000 - € 12.500). En je vriendin houdt na die betaling zelf ook nog een bedrag van € 2.500,--.
Beide zijn ook (eindelijk) van de schulden en de deurwaarders af.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 16 feb 2006 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wat als de schulden hoger zijn dan het te ontvangen geld van de ex werkgever van mijn vriendin.
is zij dan verplicht om de helft af te staan aan haar ex of mag ze het gehele bedrag gebruiken voor de schulden zodat deze minder worden.
staat ze dan in haar gelijk eigenlijk want haar ex wil de helft maar wil het waarschijnlijk niet voor de schulden gebruiken.
en dreigt nu met een advocaat wat kan mijn vriendin hier tegen doen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2006 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

graag zou ik antwoord willen hebben op mijn vorige vraag zie bovenstaand.

want de rechtzaak is eerdaags en we willen heel graag weten wat we kunnen doen.

alvast bedankt.
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2006 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
wat als de schulden hoger zijn dan het te ontvangen geld van de ex werkgever van mijn vriendin.
is zij dan verplicht om de helft af te staan aan haar ex of mag ze het gehele bedrag gebruiken voor de schulden zodat deze minder worden.

Gewoon voor de gezamelijke schulden gebruiken. Hij krijgt zijn deel doordat ook zijn schuld afneemt.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds