Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

rechtsvorm
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rayman

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ps verwijst het gebruik van de gratie gods naar godsdienstwaanzin?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 11:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niks geen samenzwering..ik kijk alleen naar het gebruik van woorden...als er verschillende woorden worden gebruikt, hebben de woorden een andere juridische implicatie...anders zou men die moeite niet nemen....ik kan mij nl niet voorstellen dat een bedrijf en een mens eenzelfde rechtspositie kunnen hebben....immers..een mens is stoffelijk en een bedrijf is een naam op papier..zij vertegenwoordigen feitelijk dus niet hetzelfde en kunnen m.i. dus ook niet dezelfde juridische status hebben.

voor inzage in vredesmissies verwijs ik u naar:
-inval in afghanistan
- inval in iraq
- aanleiding creeeren tot inval in iran, syrie en libie

uw antwoord voor eigendomsrecht is niet terug te vinden in het bw..zoals u eerder als antwoord gaf, is eigendomsrecht gebaseerd op het recht van de sterkste..zoals u ook terecht aangaf is recht en alles wat daar mee samenhangt een menselijk bedenksel...

de aarde is geen bedrijf gebouwd door een mens..bijgvolg is alles waar iemand zijn eigendom claimt dus gewoon het recht van de sterkte, verpakt in allerlei via allerlei slimme constructies die het voor iemand die niet nadenkt aannemelijk maakt en zo niet, dan wordt weer gewoon het zwaard ter hand genomen. dus nog steeds het recht van de sterkte..

de wet is een van te voren opgezet speelveld..het zijn iedere keer dezelfde regels die in diverse combinaties gebruikt worden....en werken ze niet meer afdoende, dan bedenken we er een regeltje bij, zodat wij weer even uit de voeren kunnen...net als bij iedere andere sport...

maar uiteindelijk is het recht een formule die gehanteerd wordt, een spelltje...als het bedreigen met het zwaard geen bedreiging meer vormt, houdt het spelletje op....en dient er weer een nieuwe spelregel bedacht te worden...

mijn rechtenstudie leert mij uiteindelijk die formule en het hanteren daarvan...net als tennisles mij uiteindelijk enig resultaat oplevert...wel bepaalt de aanwezige aanleg of ik een schaap ben die wetten herhaalt en uitvoert op basis van door anderen gehanteerde formules of dat ik in staat ben daar een eigen draai aan te geven...de tijd zal het leren..
A.Verkerk

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 11:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een aluminium hoedje of alu-hoedje is een hoofddeksel gemaakt van een of meer stukken aluminiumfolie of vergelijkbaar materiaal. Eventueel kan het ook een normaal hoofddeksel zijn waar aluminiumfolie in verwerkt is. Sommige mensen dragen deze hoedjes omdat zij geloven dat daarmee de hersenen als in een soort kooi van Faraday worden beschermd tegen invloeden van elektromagnetische velden, gedachtenlezen of gedachtenbeheersing.

Het principe van het dragen van aluminium hoedjes tegen zulke bedreigingen is een populair stereotype geworden; het woord wordt geassocieerd met mensen die geloven in complottheorieën of gebruikt voor mensen die paranoïde zijn. Deze mensen worden zelf ook gekscherend Aluhoedjes genoemd.
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 11:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.howstuffworks.com/pain-beam.htm

alufolie helpt wel degelijk... Laughing
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"For the first millisecond, it just felt like the skin was warming up. Then it got warmer and warmer and you felt like it was on fire.... As soon as you're away from that beam your skin returns to normal and there is no pain."

Like all focused energy, the beam will irradiate all matter in the targeted area, including everything beyond/behind it that is not shielded, with no possible discrimination between individuals, objects or materials. Anyone incapable of leaving the target area (e.g., physically handicapped, infants, incapacitated, trapped, etc) would continue to receive radiation until the operator turned off the beam. Reflective materials such as aluminium cooking foil should reflect this radiation and could be used to make clothing that would be protective against this radiation.

aldus wikipedia
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 14:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

rayman schreef:
voor inzage in vredesmissies verwijs ik u naar:
-inval in afghanistan
- inval in iraq
- aanleiding creeeren tot inval in iran, syrie en libie

Die militaire acties worden nergens aangemerkt als vredesmissie (behalve door jou).

Quote:
uw antwoord voor eigendomsrecht is niet terug te vinden in het bw..

Dat valt daar zeker wel in terug te vinden. Maar voor een cursus rechten ga je maar naar de LOI.

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 16:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik vind in het bw niet terug wie bepaald heeft dat eigendoms is wat daar staat.

ziet u, in al deze vraag en antwoord-aangelegenheden praten wij als mensen onder elkaar..mensen die in de basis allemaal dezelfde rechten hebben. mensen die het niet eens zijn met door andere mensen bedachte regels en wetten en op basis van dit niet eens zijn, vragen stellen. ik ben nog maar net begonnen met de studie en heb al geconstateerd dat ik binnen het recht alleen regels vindt, die door mensen zijn opgsteld. het enige wat die regels doen is via het gebruik van die regels naar zichzelf verwijzen.

als ik het niet met die regels eens ben en dat in één of andere vorm uit, wordt ik vewezen naar ziektes en samenzwerigsideeen, alsof je niet voor jezelf na kunt denken en als je via dat denken tot een andere conclusie komt, is dat op basis van een ziekte?

ik val niemand aan die het fijn vind zich aan regels en wetten van anderen te houden, maar ik ervaar wel dat als ik dat niet wil, ik dik in de problemen kom omdat ik nergens het recht vind om op een plekje in nederland via mijn eigen regels te leven...alles is ingepikt..en ik vraag mij af op basis van wiens recht...en dat recht staat niet in de wet, dat recht is het recht van het zwaard....en laat ik nu altijd gedacht hebben dat wij dat stadium ontgroeit zijn..mensenrechten, verdragen tonen toch aan dat ieder mens zelfbestikkingsrecht heeft, maar zodra dat gebruikt gaat worden blijken ineens de belanghebbenden daar een probleem mee te hebben, kennelijk is men bang, en dreigt mij, als ik niet betaal voor het leven van een koning (die zij zelf zo belangrijk vinden en die de gratie gods nergens aan kan tonen) ben ik strafbaar...ik had niet gedacht dat recht was...dat is krom...

verder zou ik hier willen vragen, dat als alle samenzweringsideeen waar ik op aangesproken zijn niet waar zijn, waarom mijn naam overal niet voorkomt zoals op mijn geboorte-akte en ik verplicht wordt gesteld mij met een andere naam te identificeren dan die naam op mijn geboorte-akte...en nu niet verwijzen naar een wetsartikel...ik kan nl. niet trouwen op basis van paspoort, id-kaart enz..ik kan alleen trouwen met mijn geboorte-akte....

verder zou ik willen vragen waarom het recht onderscheid maakt tussen de woorden persoon en mens, dus niet dat het gedaan wordt maar waarom? als daar goede antwoorden op gegeven kunnen worden, dan ontkracht u daarmee al die samenzweringsonzin..als zulke vragen onbeantwoord blijven...tsja.....dan vraagt dat om onderzoek....
BartL

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

rayman schreef:
ik vind in het bw niet terug wie bepaald heeft dat eigendoms is wat daar staat.

ziet u, in al deze vraag en antwoord-aangelegenheden praten wij als mensen onder elkaar..mensen die in de basis allemaal dezelfde rechten hebben. mensen die het niet eens zijn met door andere mensen bedachte regels en wetten en op basis van dit niet eens zijn, vragen stellen. ik ben nog maar net begonnen met de studie en heb al geconstateerd dat ik binnen het recht alleen regels vindt, die door mensen zijn opgsteld. het enige wat die regels doen is via het gebruik van die regels naar zichzelf verwijzen.

als ik het niet met die regels eens ben en dat in één of andere vorm uit, wordt ik vewezen naar ziektes en samenzwerigsideeen, alsof je niet voor jezelf na kunt denken en als je via dat denken tot een andere conclusie komt, is dat op basis van een ziekte?

ik val niemand aan die het fijn vind zich aan regels en wetten van anderen te houden, maar ik ervaar wel dat als ik dat niet wil, ik dik in de problemen kom omdat ik nergens het recht vind om op een plekje in nederland via mijn eigen regels te leven...alles is ingepikt..en ik vraag mij af op basis van wiens recht...en dat recht staat niet in de wet, dat recht is het recht van het zwaard....en laat ik nu altijd gedacht hebben dat wij dat stadium ontgroeit zijn..mensenrechten, verdragen tonen toch aan dat ieder mens zelfbestikkingsrecht heeft, maar zodra dat gebruikt gaat worden blijken ineens de belanghebbenden daar een probleem mee te hebben, kennelijk is men bang, en dreigt mij, als ik niet betaal voor het leven van een koning (die zij zelf zo belangrijk vinden en die de gratie gods nergens aan kan tonen) ben ik strafbaar...ik had niet gedacht dat recht was...dat is krom...

verder zou ik hier willen vragen, dat als alle samenzweringsideeen waar ik op aangesproken zijn niet waar zijn, waarom mijn naam overal niet voorkomt zoals op mijn geboorte-akte en ik verplicht wordt gesteld mij met een andere naam te identificeren dan die naam op mijn geboorte-akte...en nu niet verwijzen naar een wetsartikel...ik kan nl. niet trouwen op basis van paspoort, id-kaart enz..ik kan alleen trouwen met mijn geboorte-akte....

verder zou ik willen vragen waarom het recht onderscheid maakt tussen de woorden persoon en mens, dus niet dat het gedaan wordt maar waarom? als daar goede antwoorden op gegeven kunnen worden, dan ontkracht u daarmee al die samenzweringsonzin..als zulke vragen onbeantwoord blijven...tsja.....dan vraagt dat om onderzoek....

1. De wetten worden geschreven en vastgesteld door de wetgever.
2. Dat maakt inderdaad dat het recht is opgesteld door mensen.
3. Er is geen recht anders dan het recht dat is opgesteld door mensen.
4. Het recht aanpassen is aan diezelfde wetgever, niet aan het individu.
5. Wil je je aan het Nederlandse recht ontrekken dan moet je Nederland verlaten.

Hier kun je het niet mee eens zijn, je kunt het oneerlijk en een probleem vinden maar dat maakt het allemaal niet anders. Verder onderzoek (naar de status van recht) is niet noodzakelijk. Er is geen oplossing, er is geen theorie, er is alleen een feitelijke stand van zaken.

Jij lijkt uit te gaan van een recht dat boven het geschreven recht staat en dat wordt geschonden door het geschreven recht. Dat recht bestaat niet. Een beter, maar misschien even onjuist, uitgangspunt zou zijn dat een mens rechteloos wordt geboren en alleen die rechten heeft die de staat heeft beloofd te beschermen. Dat kan helpen om het fenomeen rechtstaat beter in het juiste kader te plaatsen. Dat zou dus betekenen dat het recht op eigendom pas bestaat op het moment dat het in een wetboek is opgenomen.
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

stelling

3. Er is geen recht anders dan het recht dat is opgesteld door mensen.

mag ik dan vragen waarom de koning zich op de gratie gods beroept?

verder is mij nog steeds niet duidelijk geworden op basis waarvan het individu niet voor zichzlef mag bepalen, ook dat is door en voor de wetgever, niet voor het individu.

als het individu ontdekt dat er binnen het rechtssysteem voor hem/haar helemaal niet zoveel voordelen zitten als gedacht, als dat rechtsysteem hem/haar zelfs van de vrijheid berooft omdat men het niet eens is met dit menselijk rechtssysteem, mag ik dan vragen op basis waarvan anders dan bestuurlijk gemak, dit gerechtvaardigd wordt? m.a.w. mensen dienen het normaal te vinden dat zij bestuurd worden, anders wordt het een rotzooi...nu zou dat nog tot daar aan toe zijn, als dat bestuur zich idd inzet voor het wel en wee van de mensen die bestuurd worden...nu lijkt er wereldwijd toch steeds meer boven tafel te komen op basis waarvan het lijkt dat er toch duidelijk een andere agenda aanwezig is....en dat de vrijheid die ons geboden wordt meer een soort van gouden kooi is...willen wij er nl. uit..tsja..dan is daar meteen het zwaard en wordt je onder dreiging vriendelijk verzocht terug te stappen in de kooi.

andere vraag: op basis waarvan kan ik het binnen mijzelf verantwoorden dat ik met het betalen van belasting verplicht bijdraag aan het leven van een koning (door niemand hierin het land democratisch gekozen) ..een koning die ondanks de economische crisis van zijn volk (!) zichzelf in weelde baadt, paleizen, boten, vliegtuigen, dure kleding en juwelen kan veroorloven..dit alles op kosten van de burger die zich heden ten dagen toch gemiddeld aardig geconfronteerd ziet met betalingsproblemen...en dan van een geestesziekte beticht worden als je daarvoor binnen jezelf geen antwoorden kan vinden?

stel dat einstein gedacht had zoals toen in zijn vakgebied gangbaar was (ook hij is uitgekafferd toen hij zijn ideeen presenteerde) ..........
Suijkerbuijk

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
op basis waarvan kan ik het binnen mijzelf verantwoorden dat ik met het betalen van belasting verplicht bijdraag aan het leven van een koning (door niemand hierin het land democratisch gekozen) ..een koning die ondanks de economische crisis van zijn volk (!) zichzelf in weelde baadt, paleizen, boten, vliegtuigen, dure kleding en juwelen kan veroorloven..dit alles op kosten van de burger die zich heden ten dagen toch gemiddeld aardig geconfronteerd ziet met betalingsproblemen

Het koningsschap is neergelegd in de democratisch tot stand gekomen Grondwet. Elke burger heeft de mogelijkheid om middels actief en passief kiesrecht deel te nemen in de politiek, en derhalve in het tot stand komen van wetgeving. Het afschaffen van het koningshuis is vanuit republikeinse kringen meermalen geopperd, maar er is niet de benodigde meerderheid in de Eerste en Tweede Kamer om de Grondwet daarvoor aan te passen.

In theorie kan dezelfde meerderheid de hele Grondwet en alle wetten afschaffen. Een individu kan zich niet aan de werking van de wet onttrekken, maar een meerderheid kan de wet wijzigen of afschaffen.

Daar komt nog bij dat in een democratische rechtstaat ook rechten worden geboden aan degenen die een minderheid vertegenwoordigen. Door de vrijheid van meningsuiting was het bijvoorbeeld mogelijk dat ook in de vooral oranje gekleurde menigte rond de troonswisseling er ruimte was voor witte shirts en tegendemonstraties.

Als je zoekt naar een verantwoording voor jezelf, kun je deze te zoeken in het punt dat je als individu ondergeschikt bent aan de meerderheid, maar je de ruimte hebt om een meerderheid te mobiliseren en daarmee het bestuur en de wet te beïnvloedden.
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 17:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hoe kan ik ooit van een eerste of tweede kamer, die een eed afleggen aan de kroon, verwachten dat zij deze zelfde kroon wegstemmen.

eerste kamer is niet direkt democratisch gekozen, trias politica is onzin...uiteindelijk staat de kroon aan het hoofd van alles . de illusie hebben dat die kroon ooit 'democratisch' wegestemd kan worden, is hierbij dus naar lala-land te verwijzen....
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 17:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ps..anti-oranje mensen zijn bij de balkonscene van het plein verwijdert...
Regin

Leeftijd: 38
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

rayman schreef:
eerste kamer is niet direkt democratisch gekozen, trias politica is onzin...uiteindelijk staat de kroon aan het hoofd van alles . de illusie hebben dat die kroon ooit 'democratisch' wegestemd kan worden, is hierbij dus naar lala-land te verwijzen....

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Je negeert alle informatie die verschillende forumgebruikers je hebben aangereikt om je van het tegendeel te overtuigen. Jammer, want op zich is het niet verkeerd dat je kritische vragen stelt. Maar een goed jurist zul je nooit worden.
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dan ga ik mijn studie-boeken inleveren want alles wat hier staat, heb ik daar uit...kun je in het kort stellen wat niet klopt, ben ik heel benieuwd?
rayman

BerichtGeplaatst: wo 05 jun 2013 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.eerstekamer.nl/faq/hoe_wordt_de_eerste_kamer_gekozen

De wetgevende macht.

In Nederland zijn dat de Staten Generaal (Eerste en Tweede kamer) en de regering. In Nederland bestaat de regering uit de koning en de ministers.

dit is van wiki..

dus de regering bestaat uit de koning..wie gaat een lid van zijn eigen organisatie wegstemmen????????
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds