|
Auteur |
Bericht |
dennis3258
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 21:23 Onderwerp: rechter in de fout? |
|
|
als een overeenkomst bindend is en bekrachtigt door een rechter blijft de overeenkomst rechtsgeldig en bindend tot een rechter op verzoek de overeenkomst wijzigt.
mag een rechter ter zitting een uitspraak doen als:
u moet maar tekenen voor de wijziging ook al bent u het er niet met de wijziging eens.
maar de rechter ter zitting de overeenkomst niet wijzigt?
de rechter de gedaagde een communicatie probleem toebedeelt omdat deze niet wil tekenen.
graag hierop uw mening. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 22:05 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp niets van het verhaal.
Hoezo moet je tekenen voor een wijziging? De rechter kan vaststellen wat er in een overeenkomst staat, en of een bepaalde wijziging rechtsgeldig is. Daar is jouw handtekening niet voor nodig. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 22:15 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | Ik begrijp niets van het verhaal.
Hoezo moet je tekenen voor een wijziging? De rechter kan vaststellen wat er in een overeenkomst staat, en of een bepaalde wijziging rechtsgeldig is. Daar is jouw handtekening niet voor nodig. |
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat een rechter op een comparitie of mondelinge behandeling vaststelt dat het standpunt van één der partijen zo onredelijk is, dat hij of zij duidelijk maakt dat de hele procedure zinloos is en probeert partijen (en hun advocaten) daarvan te overtuigen, om op die manier geen vonnis of beschikking te hoeven schrijven. |
|
|
|
 |
dennis3258
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 22:26 Onderwerp: |
|
|
het beteft een onderdeel van een eerder door mij ter fora gebracht onderwerp.
wij denken aan cassatie, omdat dit onderdeel niet op juiste manier is behandeld.
het eerder gebrachte onderwerp is genaamd:
is dit een opmerkelijke behandeling door het hof? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 22:28 Onderwerp: |
|
|
Is het de hitte dat iedereen denkt dat het de zaak gemakkelijker maakt door de vragen over verschillende draadjes te verdelen? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
dennis3258
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 22:33 Onderwerp: |
|
|
hitte der strijd inderdaad.
eigenlijk ben ik ieder afzonderlijk onderdeeltje van de betreffende zitting aan het uitpluizen.
ik ben in ieder geval van mening, leek zijnde, dat hier wel een procedure fout is gemaakt wat toonaangevend is geweest in de uitspraak. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 22:39 Onderwerp: |
|
|
Allemaal prima, maar het is gefragmenteerd brokjes voeren aan een forum zodat je niet kan verwachten dat daar een sluitend oordeel over gevormd kan worden. En daarbij, mocht StevenK met zijn zienswijze gelijk hebben dan waag ik te betwijfelen of je daarmee iets kan. Ik kan me namelijk voorstellen dat dit niet het door jou gewenste antwoord is. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
dennis3258
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 22:58 Onderwerp: |
|
|
ok, mag ik dan uitnodigen het eerder door mij gebrachte vrijblijvend en creatief te beoordelen?
even extra, om te onderzoeken of er een procedure fout gemaakt is, dacht ik ieder onderdeeltje van de behandeling en uitspraak afzonderlijk te beoordelen.
des al niet te min, voor mij zou het de uitspraak dus wel kunnen verklaren, maar is dan de rechter wel in de fout door juist wel uitspraak te doen?
het lijkt er inderdaad op dat de rechter zich heeft laten misleiden en hierop uitspraak heeft gedaan.
Laatst aangepast door dennis3258 op do 22 jul 2010 9:37, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 0:22 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me beter als deze draad wordt gesloten, want dit is weinig zinvol. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dennis3258
|
Geplaatst: do 22 jul 2010 9:39 Onderwerp: |
|
|
mag wat mij betreft inderdaad gesloten worden, maar is voor mij wel erg zinvol gebleken.
dankzij stevenk wakker geschud. |
|
|
|
 |
|