Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 8:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

rechten kind
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
anoniem29

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 02 sep 2010 16:11    Onderwerp: rechten kind Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een aantal vragen.
Mijn dochter van 7 wil niet meer naar haar vader. Ik stimuleer altijd dat ze naar haar vader moet gaan. Het is bij haar zo erg dat als ze weet dat ze naar haar vader moet is ze altijd de dag van te voren erg ziek. Denk dat dat komt omdat ze zich druk maakt omdat ze naar haar vader moet.
Kan ik hier iets tegen doen? Vader wil gewoon dat mijn kinderen naar hem gaan. We hebben een omgangsregeling via de rechter lopen. Vind het niet goed voor mijn kind om haar zo te moeten dwingen maar weet niet in hoever ik daarmee in mijn recht sta. Het is moeilijk als je kind zich zo druk maakt dat ze er ziek van wordt en haar dan te moeten dwingen naar haar vader te sturen.

Mijn volgende vraag is ja mijn leven is een puinhoop op het moment.
Ik ben zwanger van mijn huidige vriend/ex.
Hij wil het kind niet en heeft me het huis uitgezet.
Hij wil geen alimentatie betalen omdat hij het kind niet wilt en hij zegt dat je samen voor een kind moet kiezen. ( was geen geplande zwangerschap).
Kan je alimentatie ook regelen voordat het kind geboren is? En bestaat er iets van een afstandsverklaring zodat hij niet later zijn rechten kan opeisen? Begrijp me niet verkeerd, ieder kind heeft een vader nodig. Maar zoals hij praat over ons kind wil ik niet dat hij met mijn kind omgaat. En helaas zal ik het financieel niet redden zonder alimentatie.
En ik weet dat die zaken lang duren dus is het mogelijk dat voor de geboorte te regelen zodat als het kindje geboren is de alimentatie meteen geregeld is?

Alvast bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ga naar een Juridisch loket of Bureau voor Rechtshulp of zoek anders ff in de gouden gids of google ff naar een advocaat in je omgeving die een gratis eerste gesprek aanbiedt.

De antwoorden op je vragen zijn niet moeilijk maar ik heb ze niet.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tot de leeftijd van 12 zal jouw dochter in ieder geval naar haar papa gaan. Je kunt altijd even inlichtingen vragen bij b.v. een advocaat maar er is een hele kleine kans dat een rechter zo'n jong kind wil horen. Blijven stimuleren en niet te veel ingaan op het "ziek" worden een dag van te voren. Als kinderen van die leeftijd hun zin willen "verzinnen" ze van alles om dit voor elkaar te krijgen.
Het kind heeft nu echt niet de leeftijd om zelf te bepalen of het naar de vader toe gaat. Ga je hier aan toe geven kun je er redelijk van op aan dat er over een tijd door het kind gevraagd gaat worden waarom het niet naar papa mag of is geweest. Begrijpen dat ze dat zelf toen niet wilde is er in een kinderhoofdje niet echt bij. Blijf het stimuleren.
de psychische gevolgen voor zo'n jong kindje op latere leeftijd zijn dramatisch als je er nu niet goed mee omgaat. Problemen met b.v. ouderverstoting als je juist op het gedrag in gaat (met het mee praten dat het idd niet leuk is bij papa enz.) .

Is het bij papa net zo'n puinhoop in zijn leven als bij jouw Question Sorry voor deze botte vraag maar als je zwanger en wel op straat gezet wordt en een afstandsverklaring wil laten tekenen zodat de vader van jouw ongeboren kind geen rechten meer kan ontlenen maar wel financieel zijn verplichtingen wil laten na komen is niet redelijk. Gaat volgens mij ook niet. Je kan niet alleen de financiele voordelen van het kindje aan hem laten toe doen en hem verder buiten de deur houden.

Ga naar een juridisch loket of advocaat en stel daar de vragen die je hebt. Als je onvoldoende eigen financiele middelen hebt kun je altijd een toevoeging aanvragen of aan laten vragen door een advocaat.

Als dochter echt echt niet meer wil kun je altijd kijken of de omgangsregeling aan gepast kan worden naar b.v. minder dagen of een minder intensieve regeling. Heb je ooit aan het kind gevraagd waarom het niet naar papa wil, wat de redenen zijn. Wel neutraal vragen niet met al een beschuldiging in de stem naar vader toe. Dan werk je het alleen maar in de hand dat het niet meer wil.
anoniem29

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 12:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om op je botte vraag antwoord te geven, nee hij heeft een goede baan en een mooi huis. Hij zegt zelf dat hij het kind niet wilt en dat als later zijn kind op de stoep staat dat hij wel zou uitleggen dat het kind niet gewenst is bij papa. Om die situatie te voorkomen leek het me verstandig om een verklaring te tekenen. Begrijp me niet verkeerd het liefste had ik gezien dat hij papa wilde zijn voor zijn kind.

Mijn dochter wil niet naar haar vader omdat papa niks met ze doet. Hij woont bij zijn ouders en laat de opvoeding meer aan oma over dan dat hij dat zelf doet.
Ik ben niet iemand die tegen mijn kinderen hun vader zwart maakt.
Heb hem vaker gezegd dat hij misschien iets wat vaker een spelletje of zoiets met ze kan doen.
Maar dat wil hij niet helaas. Mijn andere dochter wil ook niet maar ze zegt ik ga wel maar vind het wel niet leuk en wil liever thuis blijven.
Ze huilen bij hem als ze in bed liggen. Jammer dat ik er weinig aan kan doen want voor hun is dat niet echt leuk. Mijn idee was kinderen een tijdje hier laten en denk dat ze zelf weer gaan vragen naar hun vader.
IuriJos

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 14 sep 2010 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Let wel, ook als je dochter 12 jaar is blijft het omgangsrecht bestaan. Het is een misvatting dat een kind bij 12 jaar mag kiezen. Het mag slechts een menig geven aan een rechter. Maar tot het 18e levensjaar is er een omgangsrecht. Verder ben ik het eens met de opmerkingen van simpel007. Praat eens met je kind, of laat iemand met je kind praten en probeer te achterhalen wat er aan de hand is.

Ten aanzien van je alimentatievraag. Er bestaat eerst een onderhoudsplicht op het moment dat je ex-vriend het kind erkend, of indien biologisch ouderschap wordt vastgesteld. Erkend je ex het kind niet na de geboort, dan zul je de weg van gerechtelijke vaststelling vaderschap moeten gaan volgen. Anders geen onderhoudsplicht.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds