|
Auteur |
Bericht |
hiltin
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 mei 2012 19:30 Onderwerp: recht van overweg voor wie?? |
|
|
Pal achter ons huis rijdt de buurvrouw met haar auto via onze inrit naar haar garage, die in haar tuin ligt. Dat is zo vastgelegd in de koopakte.
Omdat het onze tuin betreft waar ze doorheen rijdt, kunnen we niet veel met onze tuin beginnen. Daar hebben we ons behoorlijk op verkeken.
Omdat onze kleinkinderen regelmatig bij ons zijn en ook ons hondje graag buiten is, willen we onze inrit links van onze woning afsluiten met een hek. De buurvrouw krijgt hiervan uiteraard een afstandsbediening en/of een sleutel.
Mijn vraag is in hoeverre we verplicht zijn om ook haar bezoekers via onze tuin toe te laten? De buurvrouw heeft gewoon een voordeur waardoor haar bezoek naar binnen kan. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: do 24 mei 2012 21:27 Onderwerp: Re: recht van overweg voor wie?? |
|
|
hiltin schreef: | Pal achter ons huis rijdt de buurvrouw met haar auto via onze inrit naar haar garage, die in haar tuin ligt. Dat is zo vastgelegd in de koopakte.
Omdat het onze tuin betreft waar ze doorheen rijdt, kunnen we niet veel met onze tuin beginnen. Daar hebben we ons behoorlijk op verkeken.
Omdat onze kleinkinderen regelmatig bij ons zijn en ook ons hondje graag buiten is, willen we onze inrit links van onze woning afsluiten met een hek. De buurvrouw krijgt hiervan uiteraard een afstandsbediening en/of een sleutel.
Mijn vraag is in hoeverre we verplicht zijn om ook haar bezoekers via onze tuin toe te laten? De buurvrouw heeft gewoon een voordeur waardoor haar bezoek naar binnen kan. |
Dat hangt ervan af wat er in de tekst van de koopakte staat! _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
hiltin
|
Geplaatst: do 24 mei 2012 22:02 Onderwerp: |
|
|
de tekst van de akte vermeld alleen dat de erfdienstbaarheid achterlangs het een recht van uitweg betreft. Verder wordt er niets nader bepaald of uitgelegd. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 24 mei 2012 23:57 Onderwerp: Re: recht van overweg voor wie?? |
|
|
hiltin schreef: | Mijn vraag is in hoeverre we verplicht zijn om ook haar bezoekers via onze tuin toe te laten? |
Ook bezoekers mogen er gebruik van maken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 25 mei 2012 0:05 Onderwerp: Re: recht van overweg voor wie?? |
|
|
bona fides schreef: | hiltin schreef: | Mijn vraag is in hoeverre we verplicht zijn om ook haar bezoekers via onze tuin toe te laten? |
Ook bezoekers mogen er gebruik van maken. |
Ik neem tenminste aan dat die bezoekers dan ook hun auto in de garage van de buren kunnen parkeren, of in ieder geval op het terrein van de buren kwijt kunnen. Maar het zal duidelijk zijn dat er niet in jouw tuin geparkeerd mag worden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hiltin
|
Geplaatst: vr 25 mei 2012 8:22 Onderwerp: |
|
|
nee, ze kunnen hun auto daar niet kwijt, maar komen met de fiets of lopend achterom. En nu met dit mooie weer lopen ze op sommige dagen steeds heen en weer over ons terras naar de tuin van de buurvrouw. Ook als de kleinkinderen bij de buurvrouw zijn, lopen ze regelmatig heen en weer via onze tuin. Rare situatie.
Is dat nog een redelijke situatie? |
|
|
|
 |
|