|
Auteur |
Bericht |
jolly09
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 06 feb 2011 14:45 Onderwerp: recht op inzage of niet (bank) |
|
|
Als efgename heb ik dan recht op inzage voordat ik aanvaard?
Zo ja, kan ik gewoon naar de bank of moet ik dan eerst wat anders ondernemen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 06 feb 2011 15:07 Onderwerp: |
|
|
Als het niet duidelijk is of er netto bezittingen of schulden zijn, kun je beneficiair aanvaarden. Zie bijv. hier. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
jolly09
|
Geplaatst: zo 06 feb 2011 19:22 Onderwerp: |
|
|
Maar als ik vraag bij de bank of ik de rekening mag zien, moet zij hem dan niet openbaar aan mij maken? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 06 feb 2011 20:02 Onderwerp: |
|
|
Niet voordat u erfgenaam bent.
Dan heeft u namelijk geen recht op deze informatie. |
|
|
|
 |
jolly09
|
Geplaatst: ma 07 feb 2011 11:23 Onderwerp: |
|
|
als ik eerst een verklaring van erfrecht laat maken, dus dan ben ik voor de bank erfgename mag ik dan wel eerst alles bekijken voordat ik besluit om te aanvaarden of niet? |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 feb 2011 13:53 Onderwerp: inzage |
|
|
Benificiair aanvaarden kun je na overlijden van betrokkene en je erfgenaam bent. Dit moet je binnen een paar maanden na overlijden via de notaris regelen. Vervolgens kan de erfenis door de erfegnamen resp de executeur testamentair worden geïnventariseerd. Is er een positief saldo dan kun je de erfenis aanvaarden, is de erfenis negatief dan hoef je niet te aanvaarden. De ergenaam die de erfenis inventariseert heeft recht op inzage bij de bank. |
|
|
|
 |
|