|
Auteur |
Bericht |
sterretjeys
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 10 nov 2008 18:20 Onderwerp: recht halen tegenover eigen advocaat |
|
|
beste mensen,
Waar moet ik mijn recht halen als mijn eigen advocaat niet actief wil zijn.
Wat is gaande; Nadat mijn advocaat alle gegevens van mij ontvangen had (inzake wijziging PA) zou hij een brief opstellen. Na 3 weken nog altijd niets gehoord. Daarom maar een mailtje naar hem om te vragen hoe de zaken ervoor staan. Mondeling deelt hij me telefonisch mee dat hij het o zo druk heeft en binnen 2 weken wel iets klaar heeft. Nu zijn we al weer 3 weken verder en ik durf zelf niets meer te vragen want elk contact (schriftelijk, mondeling of per mail kost 30 euro). Dit duurt nu al zo'n 2 maanden.
Ik kan natuurlijk wel een andere advocaat zoeken maar dan begint de teller weer opnieuw (nieuwe advocaat) en ben dan al 600 euro kwijt aan niets (vorige advocaat)!! Terwijl deze advocaat wel een vastbijter is die ik graag wil behouden. Maar ook ik heb nu schade door het niet handelen van zijn kant. |
|
|
|
 |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 11 nov 2008 15:16 Onderwerp: |
|
|
Erg vervelende situatie.
Je kan het beste de Deken van het arrondissement waarbinnen je advocaat werkzaam is eens bellen en de zaak voorleggen.
De Deken kan dan adviseren over de verdere te nemen stappen en zal de advocaat in kwestie op zijn manier van werken aanspreken.
Sterkte.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 11 nov 2008 17:06 Onderwerp: |
|
|
Als je nog met de advocaat verder wilt, zou ik niet meteen de deken om raad vragen achter zijn rug om.
Ik zou met hem een vast bedrag proberen af te spreken voor de procedure of zeggen dat je het niet fair vindt te betalen voordat hij feitelijk iets inhoudelijks doet in jouw zaak. |
|
|
|
 |
|