EvilLyne
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 19:46 Onderwerp: problemen met door mijzelf ingeschakeld incassobureau |
|
|
Hoi
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met onderstaande probleem.
Ik heb een vordering op iemand die ik zelf niet betaald kreeg, ondergebracht bij een incassobureau. Volgens afspraak zouden eerst de kosten voor incasso verrekend worden met de betaalde bedragen en alles daar bovenop, zou aan mij worden doorbetaald. Dat vond ik redelijk, dus daar ben ik mee accoord gegaan.
Na diverse acties van zowel hun kant als de mijne, is de zogenaamde schuldenaar begonnen met aflossen, echter niet het afgesproken bedrag.
In overleg met het incassobureau zou er een gerechtelijke procedure opgestart worden. Ik heb toen een machtiging ontvangen + een voorschotfactuur.
Als ik deze factuur zou voldoen én deze machtiging ingevuld zou sturen, zou het gerechtelijke traject in gang gezet worden. Omdat er echter wel iedere maand afgelost werd, heb ik het incassobureau laten weten dat ik toch afzag van een gerechtelijk traject.
Nu blijkt echter dat zij meer incassokosten in rekening brengen dan afgesproken én nog eens 15% provisie inhouden op de afdracht omdat volgens hen het gerechtelijke traject al in gang was gezet.
Ik heb bezwaar gemaakt tegen deze kosten omdat naar mijn mening niet aan de voorwaarden voor het opstarten van de procedure is voldaan, namelijk:
1. het betalen van de voorschotnota
2. het invullen en terugsturen van de machtiging
(NB op de factuur staat ook vermeld: Zodra deze voorschotnota is voldaan, wordt het gerechtelijke traject door ons in gang gezet)
Ik heb ook geen enkel bewijs gezien dat dit traject inderdaad opgestart zou zijn.
Ook zou het incassobureau volgens hun voorwaarden de ontvangen bedragen door moeten betalen zodra er minimaal € 500,00 ontvangen is, maar ook dit doen ze niet. Ik heb 1 x een bedrag ontvangen en daar heb ik meerdere malen om moeten vragen. Dat was in augustus, daarna heb ik niets meer ontvangen.
Het incassobureau reageert echter niet op mijn klachten, ze hebben alleen aangegeven dat ik niet eens de opdracht beëindigen zonder allerlei extra kosten die ik dan zelf moet betalen.
Kan ik überhaupt deze opdracht intrekken zonder voor allerlei extra kosten te komen en kan ik degene die deze schuld bij mij heeft, adviseren om de aflossing aan het incassobureau te stoppen? |
|