|
Auteur |
Bericht |
gertdrote
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 sep 2012 18:23 Onderwerp: privilege bv |
|
|
Hallo,
Wij hebben ongewild een bedrag gekregen van 65 euro van privilege.
Ineens zijn wij ook ongewild overgestapt van kpn telefonie aar pretium telecom. Wij kregen ineens een betaal factuur van preticum telecom, ik dacht kpn is verder gegaan onder een nieuwe naam. Een week later belde een vrouw of wij gratis een soort van reclame boekje wouden, dit vonden we goed. Dit was van privilege bv, omdat we nieuw waren bij premium telecom. Nu een jaar later krijgen we een factuur van privelege bv 65 euro. Dit kunnen we niet kwijt. Wat kan ik nu doen?
de slechte zinsbouw is vanwege de frustratie. |
|
|
|
 |
gertdrote
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 sep 2012 18:43 Onderwerp: |
|
|
Sorry voor de onduidelijkheid, hier wat helder.
Een jaar terug zijn we ineens van KPN telefonie naar pretium telecom overgezet. We hebben ineens een bevestigingsbrief gekregen van Pretium telecom dat het geld door hun gepakt is (voor telefonie). Wij dachten dus daarom dat Kpn onder een andere naam verder gaat. Hoe wij ineens overgestapt zijn is me nu dus een raadsel.
Een week daarna kregen we een telefoontje. Ons werd een volledig kosteloos privelege aangeboden die word aangenomen. We hadden er volgens hun recht op omdat we nieuw waren bij pretium telecom. De aanbieders van de privilege heette privilege vb. Nu 1 jaar later krijgen we nu ineens een fractuur van 65 euro van privilege vb.
Dit kunnen wij niet kwijt! Wat nu? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 12 sep 2012 10:26 Onderwerp: |
|
|
gertdrote schreef: | Sorry voor de onduidelijkheid, hier wat helder.
Een jaar terug zijn we ineens van KPN telefonie naar pretium telecom overgezet. We hebben ineens een bevestigingsbrief gekregen van Pretium telecom dat het geld door hun gepakt is (voor telefonie). Wij dachten dus daarom dat Kpn onder een andere naam verder gaat. Hoe wij ineens overgestapt zijn is me nu dus een raadsel.
Een week daarna kregen we een telefoontje. Ons werd een volledig kosteloos privelege aangeboden die word aangenomen. We hadden er volgens hun recht op omdat we nieuw waren bij pretium telecom. De aanbieders van de privilege heette privilege vb. Nu 1 jaar later krijgen we nu ineens een fractuur van 65 euro van privilege vb.
Dit kunnen wij niet kwijt! Wat nu? |
Laat ik beginnen met het vanzelfsprekende... Het enkele feit dat je een factuur niet kunt betalen, betekent niet dat je de factuur ook niet hoeft te betalen.
In hoeverre je verplicht bent de factuur van € 65 te betalen wordt mij in zijn geheel niet duidelijk. Waarom krijg je de factuur? Waarvoor dien je te betalen? _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 12 sep 2012 11:33 Onderwerp: |
|
|
Dag,
De 65 euro zijn waarschijnlijk het abonnementsgeld voor pretium. Hier staat al veel over op het internet: mensen worden op onduidelijke wijze telefonisch benaderd en zitten dan vast aan een abonnement op Pretium of een blaadje van Privilege BV. Zie o.a. http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/pretium_opzeggen.html
en
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=92726 .
Ik denk dat u vast zit aan het abonnement, voor een jaar, of misschien zelfs twee jaar. Daarna kunt u met een opzegtermijn van een maand opzeggen.
Misschien dat vernietiging van de overeenkomst met een beroep op dwaling (art. 6:228 BW) nog kans van slagen heeft, omdat u dacht met een bedrijf dat KPN overgenomen had van KPN te doen te hebben.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
|