|
Auteur |
Bericht |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 17 feb 2006 18:05 Onderwerp: premie zorgverzekeraar na 4 jaar |
|
|
Beste mensen,
mijn vriend heeft een boze brief ontvangen van zijn oude zorgverzekeraar, die beweert nog een openstaande premienota te hebben. Deze dateert uit voorjaar 2002.
Kan iemand mij helpen aan relevante wetsartikelen of tips? Het is vrijdagmiddag en mijn hoofd lijkt vol wol te zitten . Elders in rechtshulp stelde iemand dat de vordering van een energiebedrijf na 2 jaar vervalt. Echter hier lijkt me geen sprake van consumentenkoop.
Maar ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken voor ziektekostenverzekeringen.
Greetz, M. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 17 feb 2006 19:19 Onderwerp: Re: premie zorgverzekeraar na 4 jaar |
|
|
Michèle schreef: | Beste mensen,
mijn vriend heeft een boze brief ontvangen van zijn oude zorgverzekeraar, die beweert nog een openstaande premienota te hebben. Deze dateert uit voorjaar 2002.
Kan iemand mij helpen aan relevante wetsartikelen of tips? Het is vrijdagmiddag en mijn hoofd lijkt vol wol te zitten . Elders in rechtshulp stelde iemand dat de vordering van een energiebedrijf na 2 jaar vervalt. Echter hier lijkt me geen sprake van consumentenkoop.
Maar ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken voor ziektekostenverzekeringen.
Greetz, M. |
Helemaal mee eens: geen consumentenkoop, dus reguliere verjaringstermijn. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 17 feb 2006 20:05 Onderwerp: |
|
|
En hoe veel is die dan? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: zo 19 feb 2006 21:19 Onderwerp: |
|
|
Goeie vraag. Daarnaast vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met zoiets. Waar in welke wet moet ik eens gaan bladeren om de do's en don'ts van beide partijen terug te vinden?
Of is een ziektekostenverzekering gewoon een ordinaire duurovereenkomst en zijn de gewone regels van het verbintenissenrecht van toepassing? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
V. van den Bos
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 19 feb 2006 22:33 Onderwerp: |
|
|
Dat valt gewoon onder de algemene regeling omtrent verzekeringen. Sinds 1 jan. 2006 hebben we een mooie titel erbij gekregen: titel 17 in boek 7. Kijk dus even in art. 7:925 e.v. BW |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
|
Geplaatst: wo 22 feb 2006 10:18 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dank voor de tip!
Het blijkt overigens, voor degenen die geïnteresseerd zijn, dat de vordering terecht is. In die zin dat we in maart 2002 inderdaad een premiebetaling hebben overgeslagen. Hoe en waarom weet ik niet meer na al die tijd.
Lekker wakker zijn ze daar wel, hoor! Maar goed.
Nogmaals dank voor het meedenken!
Grtz M. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|